Normaal is er elke zomer sprake van een zomerreces in de scene, maar tot voor een tweetal weken leek dat nogal mee te vallen. Genoeg verse voer om te reviewen en er zijn natuurlijk ook de zomerfestivals. Nu lijkt de pauzeknop even ingedrukt om wellicht tegen het najaar met weerom heel wat nieuw materiaal om onze luistergrage oortjes te slaan. Ik hoop voor uw oortjes hetzelfde, want Dark Entries zal natuurlijk de vinger aan de pols houden en als u hieraan zelf uw steentje wil bijdragen, aarzel dat niet om uw kanditatuur in te dienen (klik de link)! Nu, om de laatste vakantiedagen wat te doden en omdat u zich op deze site geen moment moet vervelen, biedt Dark Entries u via onderstaande clips een aantal interessante en behapbare docu’s aan die u zomaar even kunt streamen of naar uw tv kunt casten zodat u er lekker kan voor gaan zitten. Zonder dank. Het leven is immers niets zonder goede muziek.
Before NIN: How Industrial Music became Pop
Before Bauhaus; How Goth became Goth
Before Are "Friends" Electric?: How Synth-Pop became Synth-Pop
Kurt Ingels, alias dj Kurt Darkdweller, is geen ééndagsvlieg. Oudstrijder in de scene en bij Dark Entries. Stortte zich, lang geleden, tijdens hogere studies in een lagere, duistere orde. Als new wave tiener opgegroeid maakte hij als twen Gent onveilig en ging er aan de slag met eigen fuiven (Weltschmerz Nacht), startte een dj carrière, schreef op een blauwe maandag het boek ‘de dag dat het zonlicht niet meer scheen, wave in België’, werd eeuwen geleden ingelijfd bij het papieren Dark Entries, zette mee het Belgian Independent Music festival op poten en weigert steevast ouder te worden. Trouwe soldaat, gepassioneerd door muziek en dan vooral die van de donkere soort. Op passie staat geen leeftijd.
Wil je Dark Entries steunen? Doe een gift op BE49 0017 6243 8971