Er zijn op heden nog altijd (liever) lui die beweren dat gothic rock en aanverwanten dood en begraven zijn. Zij vergeten daarbij dat eigen aan dit genre, de muziek schaamteloos herrijst tot het einde der tijden. En dat er nog heel wat te ontdekken valt toont Dark Entries de lezer met een fijne smaak in de rubriek ‘In The Gothlight’. Dit keer zijn we in Amerika, Atlanta, Georgia om meer precies te zijn. De groep werd reeds in 2002 geformeerd en na een aantal singels en ep’s verscheen in 2008 hun debuutalbum “Gender” (Duchess Archive) dat toen tot beste Amerikaanse deathrock / gothic album werd gekroond. Op heden is de groep - na een lange pauze - nog altijd actief, zo verscheen deze zomer nog de singel “Flesh” in een ‘new voice remix’ versie. Ontstaan uit de nieuwe lichting underground acts uit de VS die de Amerikaanse deathrock + UK postpunk esthetiek updaten. Entertainment is rauw en somber. Ze kanaliseren de beste delen van de vroege jaren 80 goth zonder plagiaat te plegen of blind te gaan kopiëren. Entertainment wordt beschreven als een perfecte som van deathrock, gothic en postpunk invloeden, het geluid van de dood op vinyl, verpakt in lagen van spaced-out dub, postpunk scherven, blikkerige synths en spelonkachtige stilte. Check them out!
Kurt Ingels, alias dj Kurt Darkdweller, is geen ééndagsvlieg. Oudstrijder in de scene en bij Dark Entries. Stortte zich, lang geleden, tijdens hogere studies in een lagere, duistere orde. Als new wave tiener opgegroeid maakte hij als twen Gent onveilig en ging er aan de slag met eigen fuiven (Weltschmerz Nacht), startte een dj carrière, schreef op een blauwe maandag het boek ‘de dag dat het zonlicht niet meer scheen, wave in België’, werd eeuwen geleden ingelijfd bij het papieren Dark Entries, zette mee het Belgian Independent Music festival op poten en weigert steevast ouder te worden. Trouwe soldaat, gepassioneerd door muziek en dan vooral die van de donkere soort. Op passie staat geen leeftijd.
Wil je Dark Entries steunen? Doe een gift op BE49 0017 6243 8971