|
|||||||||||||
Nili Hadida en Benjamin Cotto die zich in het muzikale landschap omdoopten tot Lilly Wood And The Prick (in het verleden opereerden ze eerder al onder de namen Lilly Wood en LILLYWOOD) hebben met Shadows hun derde worp uit. Enige naambekendheid verwierven ze in 2014 middels een remix van Robin Schulz van hun ‘Prayer In C’. Exotisch (‘Collapse’ en ‘Shadows’) maar ook traag (‘Box Of Noise’) trekken ze een machine die maar moeizaam op gang komt. “Please put my body in a box of noise” zingt Hadida in ‘Box Of Noise’ en deze smeekbede is ook een beetje het wringende schoentje van dit album: de songs missen een beetje lawaai, en dan bedoel ik dit niet letterlijk, maar eerder als ballen of weerhaakjes, zo u wil. Een deel van de songs heeft Franstalige titels, doch het gaat hier stuk voor stuk om Engelstalig gezongen liedjes, ‘N’Importe Quoi’ is de uitzondering hierop, en doet mede door het gebruik van de Franse taal en de leuke electroklanken erg aan Vive La Fête denken. Deze Franse benadering is het eenzame hoogtepunt op deze plaat, en misschien moet Lilly en haar Prick eens overwegen om op de volgende plaat wat meer met de eigen taal te doen. Het speelse ‘Toi’(dat probeert even luchtig te klinken als hitsucces ‘Prayer In C’) en ‘I Know I’ll Never Be Young Again’ zijn de twee andere nummers die het niveau nog een beetje omhoog weten te trekken. Over de vocale prestaties van Nili (ze doet bij wijlen zelfs denken aan Lana Del Rey) en de muzikale omlijsting hebben we niets aan te merken, maar als geheel klinkt deze plaat zo middelmatig, dat er meer dan een verblijf in de ‘shadows’ voor dit duo er helaas niet lijkt in te zitten. Op de downloadlink die we toegestuurd kregen prijken slechts 11 songs, terwijl de reguliere cd versie 15 nummers telt. Het moest zijn dat deze vier overige nummers alsnog de meubelen kunnen redden, al zou het dan nog een mager beestje zijn. We vonden het dan ook niet erg dat we het met deze 11 nummers moesten stellen na hetgene we te horen hebben gekregen. ‘N’Importe Quoi’ is dan misschien een veelzeggend gekozen titel, al zou dit verdict misschien een beetje grof zijn. Ze kunnen een beetje teren op hun hitje, maar meer zit er voorlopig helaas niet in.
Dimi Brands |
Volgende besprekingen
Skeletal Family - Eternal
Red Zebra - The Beauties Of The Beast - The Best Of Red Zebra (1980 -1983)
Der Fluch - Verflucht (best of)
Massive Ego - Noise In The Machine
Luminance - Sans Visage
Necroblaspheme - Belleville
JIMM - In[can]decence
Portrait B - Misery Boy / Point Of No Return
Ukandanz - Awo
CHVE - Rasa