canli casino

Dark Entries Logo

628 items

   

LIFELESS PAST
Ik denk dat Cinema Strange, Christian Death, Alien Sex Fiend, The Cure en Bauhaus mij het meest beïnvloed hebben bij het vormen van Lifeless Past
20/07/2017, Sophi Katz
 Bookmark and Share

20/07/2017 : LIFELESS PAST - Ik denk dat Cinema Strange, Christian Death, Alien Sex Fiend, The Cure en Bauhaus mij het meest beïnvloed hebben bij het vormen van Lifeless Past
20/07/2017 : LIFELESS PAST - Ik denk dat Cinema Strange, Christian Death, Alien Sex Fiend, The Cure en Bauhaus mij het meest beïnvloed hebben bij het vormen van Lifeless Past
20/07/2017 : LIFELESS PAST - Ik denk dat Cinema Strange, Christian Death, Alien Sex Fiend, The Cure en Bauhaus mij het meest beïnvloed hebben bij het vormen van Lifeless Past
20/07/2017 : LIFELESS PAST - Ik denk dat Cinema Strange, Christian Death, Alien Sex Fiend, The Cure en Bauhaus mij het meest beïnvloed hebben bij het vormen van Lifeless Past
20/07/2017 : LIFELESS PAST - Ik denk dat Cinema Strange, Christian Death, Alien Sex Fiend, The Cure en Bauhaus mij het meest beïnvloed hebben bij het vormen van Lifeless Past
Lifeless Past werd opgericht in Nederland na een spontane ontmoeting tussen de twee bandleden. Ze brachten Lifeless Past samen en gaven de geest van het verleden in het genre een nieuwe jasje, gebracht op hun eigen wijze. Punchy basslines, elektronische drumbeats en lyrische teksten uit hun eigen ervaring zullen u meenemen in een dromerige achtervolging terwijl u de drang kan voelen om mee te dansen.

Het eerste album Embryonic Sonancy werd in 2012 losgelaten met 5 tracks, waarna Age of Despair in 2015 bij het label Kroosaficks Records werd uitgebracht met 3 nieuwe tracks en uiteindelijk Subliminal in 2016 in eigen beheer met 5 nieuwe tracks.

Let’s shake rattle and roll...

Wie of wat heeft je geïnspireerd een band te beginnen?

Mijn eerste band heb ik gevormd toen ik 14 jaar was. Toen ik 13 was werd ik op school door vrienden gevraagd om bij de ''school rockband'' te komen spelen. Het was een cover band, we speelden 90's rock muziek. Nummers van Bush, Cranberries, Green Day, Nirvana en Guns n' Roses. Met deze vrienden heb ik elektrisch gitaar leren spelen want voor mijn 13de kreeg ik lessen in klassieke gitaar. Toen ik 14 werd wilde ik een eigen punk band beginnen om echt punk muziek te maken. Samen met mijn vrienden van de skatepark zijn we ons eerste punkband begonnen. Dat was in 1999.

Welke band's beïnvloeden jou in muziek?

Voor ik met Lifeless Past was begonnen, heb ik verschillende bands gehad in Nederland. Maar vlak voor het ontstaan van Lifeless Past zat ik in een electro-clash band. We waren toen veel bezig met synthesizers en geprogrammeerde drums. Daarnaast luisterde ik ook veel naar Cinema Strange, Christian Death, Alien Sex Fiend, The Cure en Bauhaus. Ik denk dat deze bands mij het meest hebben beïnvloed bij het vormen van Lifeless Past en ook bij het schrijven van de eerste EP van Lifeless Past.

Speel je het liefst voor een klein of groot publiek en waar het liefst? Een club, een festival of vooraf op een feestje?

Ik hou van live spelen. Je kan me elke ochtend wakker maken om op te treden. Kleine gigs zijn soms super leuk omdat het intiemer is en je voelt het enthousiasme en de energie van het publiek. Grotere shows zijn ook leuk omdat het meestal professioneler is. De apparatuur is beter. Het geluid staat dan ook harder en je staat voor een groter publiek. Festivals zijn hartstikke leuk want je komt daar heel veel mensen tegen, er is veel ruimte om lekker rond te lopen. Je drinkt meer en je gaat meer lol trappen voor en na de show.

Zou je nog graag een zijproject beginnen zo ja in welke muziek genre?

Ik zou naast Lifeless Past een harde punk/deathrock band willen beginnen. Momenteel speel ik ook basgitaar bij de Rotterdamse stoner band Special Steve.

Waar haal je jou inspiratie voor Lifeless Past en waar komt de naam vandaan?

Mijn inspiratie haal ik uit het muziek van vele soorten bands, van bijvoorbeeld de Pixies tot aan Depeche Mode. Andere bands die mij hebben geïnspireerd zijn Christian Death, Cemetery, They Feed At Night, The Cure. Soms haal ik mijn inspiratie ook uit films met spooky muziek stukjes. Mijn teksten gaan vaak over dingen die echt gebeurd zijn. Soms is het ook een introspectief gesprek met mijn zelf. De naam Lifeless Past kwam uit het idee dat we muziek uit het verleden (jaren 80) maken met een duister/deathrock karakter.

Schrijf je het liefst overdag of in de nacht?

Ik heb geen voorkeur voor een schrijfmoment. Soms begin ik om 09.00 in de ochtend met gitaar spelen en muziek schrijven. Teksten schrijf ik vaak als ik in de trein zit.

Zie je in de nacht schaduwen dansen op de muren die jou melodieën in het oor fluisteren?

De schaduwen op de muur fluisteren inderdaad de hele nacht melodieën in mijn oren. Vandaar dat ik vaak 's ochtends ideeën heb voor nieuwe nummers. Dankzij jou snap ik nu waar het vandaan komt!

Mocht je een Internationale tour doen welke landen zou je zeker nog willen aandoen met Lifeless Past?

In oktober 2017 gaan we ons eerste internationale tour doen. In oktober gaan we voor 10 dagen naar California. We gaan in L.A., Oakland, San Francisco en San Diego spelen.

Lifeless Past

Band leden:

Satori aka Injerreau Cijntje: Drum programmatie, gitaar en zang

Maurice Abath: Synth, samples en backing vocals

Foto's: Luc Luyten

HomeContactSitemap
lees meer...
NIEUWS 19/02/2018 : In Memoriam Ward De Prins

Ward De Prins is overleden. Het voelt onwezenlijk aan. Ward heeft zich jarenlang ingezet voor de zwarte scene in België. Hij heeft een belangrijke rol gespeeld bij Dark Entries, alsook bij Peek-a-boo-magazine en was de organisator van twee sublieme Black Easter-festivals in 2015 en 2016. Als er één woord is dat Ward typeerde, ...

lees meer...
CD BESPREKING : The Nightcrawlers - The Biophonic Boombox Recordings

Niet verwarren met de gelijknamige sixties garagepunkband uit Florida. Er zou ook een houseband Nightcrawlers bestaan en ook nog een Americana indierock band met dezelfde naam. Deze The Nightcrawlers werden opgericht in 1979 door de broers Tom Gulch en Peter Gulch. Kort daarna recruteerden ze derde groepslid Dave Lunt. Ze inspireerden zich ...

lees meer...
FOTO'S : THE SOFT MOON - Botanique, Brussels, Belgium, 17/02/2018 door Benny Serneels

lees meer...
FOTO'S : SARIN - Botanique, Brussels, Belgium, 17/02/2018 door Benny Serneels

lees meer...
CD BESPREKING : Heathen Apostles - Bloodgrass Vol. 1

We kennen alt-country, denk aan bands als Whiskeytown, 16 Horsepower of Woven Hand. We kennen ook cowpunk en gothabilly of hellbilly. Denk aan bands als Ghoultown, Gravetown of DAD. Deze Heathen Apostles uit Los Angeles passen ook in dit rijtje (vooral het laatste dan qua imago) maar eigenlijk is dit muzikaal bijna pure Americana folk, country ...

lees meer...
CD BESPREKING : Kazuya Ishigami - A-Z-B-Men (Neo Electroacoustic Ambient Series No.12)

Een pakketje van Kyou Records zonder een bijdrage van een van de mannen achter het label, de productieve Kazuya Ishigami? Nee, zo zijn we niet getrouwd! A-Z-B-Men is Ishigami’s tweede bijdrage aan Kyou’s prestigieuze Neo Electroacoustic Ambient Series*. Na eerder Canceller X, het eerste deel van de reeks. Voor deze nieuwe ...

lees meer...
CD BESPREKING : Kazuko Narita - Chant d'Amour Sans Paroles (Neo Electroacoustic Ambient Series No.11)

Van de Egyptisch-Franse zangeres met Italiaanse wortels Dalida weten we dat de liefde graag gepaard gaat met “paroles paroles paroles”. Caïro of Rome is Tokyo niet, vandaar dat de Japanse artieste Kazuko Narita ervoor kiest de liefde zonder deze “paroles” te bezingen. Hoe ver beide artiestes muzikaal ook van ...

lees meer...
FOTO'S : PUNISH YOURSELF - Magasin 4, Brussels, Belgium, 16/02/2018 door Benny Serneels

lees meer...
CD BESPREKING : Stone Cavalli - Kill Violence

Neopostpunk met gitaren en vooral ook erg veel - en drukke - elektronica. Stone Cavalli hebben me dunkt erg goed naar Editors geluisterd al kan men ze er nu ook weer niet van beschuldigen een Editors doorslagje te zijn. Ze klinken trouwen net iets ruiger en meer punk. Drums, gitaren en keyboards creëren een energieke mix die flirt met ...

lees meer...
NIEUWS 17/02/2018 : Leipzig calling...again.

Onze woorden van deze morgen waren amper koud of ze bleken haast profetisch van aard want vanuit Leipzig kregen we net een nieuwe reeks namen voor het WGT 2018. Naast Imminent (samen met het Duitse Synapscape op de affiche) prijkt ook landgenoot Eric Van Wonterghem alias Monolith en zullen de electro liefhebbers blij zijn met namen als KiEw, ...

lees meer...
NIEUWS 17/02/2018 : Dark Entries Night XXII: Onrust en TraumaSutra

Ook dit jaar trakteren we u op een reeks Dark Entries Nights waar we lokale aanbevelenswaardige groepen live voorstellen in de Gentse Kinky Star. Met onze eerste editie gaan we ritmische drones op jullie loslaten met twee door ons fel gewaardeerde artiesten. Onrust is het muzikale alter ego van Wendy Mulder uit Kortrijk. Met amper een ...

lees meer...
NIEUWS 17/02/2018 : Make EBM Great Again

Amerikaanse verkiezingsslogans doen het goed, ook bij ons. Na ontelbare variaties op de 'Yes We Can'-slogan van Obama - een slogan die de man zelf bij een eerdere verkiezing had afgewezen omdat hij te inhoudsloos zou zijn - krijgen we nu variaties op de 'Make America Great Again' van Trump. Nu kunnen we zo'n knipoog wel ...

lees meer...
NIEUWS 17/02/2018 : Eerste reeks bevestigde namen WGT.

Net op het moment dat we ons luidop begonnen af te vragen waar die namen voor het WGT bleven, kregen we een mailtje binnen met een eerste lading bevestigde namen, na de eerdere bekendmaking van het optreden van The Jesus And Mary Chain. Tekenen present in Leipzig tijdens het Pinksterweekend: Ash Code, Confrontational, Imminent & Synapscape, ...

Willekeurige selectie 'oudere' CD-besprekingen (zie ook op onze home-page onderaan):
$$$$$$$$$
lees meer...
CONCERT BESPREKING : WINTERFEST - Koude golf

Toegegeven, ik heb even getwijfeld of ik naar Winterfest zou gaan, de befaamde indoor wintereditie van W-fest. De wil om nog eens een zwart feestje en goede optredens mee te pikken heeft het uiteindelijk gewonnen van mijn twijfels, en daar ben ik achteraf niet rouwig om. Wel rouwig ben ik voor de tijd die ik in de file verloor op weg naar ...