canli casino

Dark Entries Logo

631 items

   

KAZERIA
Ik ben zeer veeleisend voor mezelf en heel obsessief als het gaat om tot een goede compositie te komen, en dit te allen tijden.
28/12/2016, Dimi Brands
 Bookmark and Share

28/12/2016 : KAZERIA - Ik ben zeer veeleisend voor mezelf en heel obsessief als het gaat om tot een goede compositie te komen, en dit te allen tijden.
28/12/2016 : KAZERIA - Ik ben zeer veeleisend voor mezelf en heel obsessief als het gaat om tot een goede compositie te komen, en dit te allen tijden.
28/12/2016 : KAZERIA - Ik ben zeer veeleisend voor mezelf en heel obsessief als het gaat om tot een goede compositie te komen, en dit te allen tijden.
28/12/2016 : KAZERIA - Ik ben zeer veeleisend voor mezelf en heel obsessief als het gaat om tot een goede compositie te komen, en dit te allen tijden.
Niet elke martial act komt uit Europa, al blijft ons werelddeel wel de belangrijkste leverancier van het genre. Maar ook buiten de grenzen van het in het genre zo vaak bezongen Europa is men in de weer met bombastische, post apocalyptische klanken. Neem nu bijvoorbeeld Kazeria, die zorgen voor de onheilspellende donderwolk boven de anders zo zonnige hemel van het Argentijnse Buenos Aires.

Samen met een exemplaartje van het nieuwe Kazeria album ‘In Bolskan’, kregen we van Gradual Hate Records ook een interview (met enkele standaardvragen) in de handen gestopt dat we jullie niet willen onthouden.

DE: Doe de geschiedenis van Kazeria voor onze lezers eens uit de doeken?

K: Kazeria is formeel van start gegaan in 2008 als een één-persoons-project en dit formaat is het nog steeds heden ten dage. Er zijn opnames die dateren voor deze datum van wat later het project zou worden, maar deze zijn nog niet bewerkt. Het is hard en sterk materiaal; veel ervan zweeft in het gebied rond de stijlen noise/industrial/dark ambient.

Twintig jaar geleden begon ik te componeren en spelen in Buenos Aires. Ik nam deel aan verschillende projecten, van elektronica en experimentele tot darkwave en gothic. In die periode speelde ik ook een actieve rol in een ondergrondse en interessante scene van artistieke collectieven, die nu bijna allemaal jammer genoeg verdwenen zijn.

Kazeria’s eerste album was ‘Discipline Of The Shadows’ (2008), dat in een gelimiteerde oplage van 50 stuks werd uitgebracht door het Duitse SkullLine. Een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis van Kazeria was dat. Twilight Records uit Argentinië bracht opvolger ‘Credo Nostrvm’ (2009) uit, evenals ‘Liver Corvus’ (2012), en deed in 2013 ook een heruitgave van ‘Discipline Of The Shadows’, deze laatste twee werden gezamenlijk uitgebracht door Twilight Records als GH Records uit Spanje.

DE: Waar haal je je inspiratie voor je werk met Kazeria?

K: Inspiratie komt van de oude wereld en haar vruchtbare culturen; voornamelijk westerse tradities -onze eigen cultuur-, in hun uitingen van de oudheid tot de Middeleeuwen en vooral de hoedanigheid hoe deze oude overtuigingen bewaard zijn gebleven. Het verborgene en mysterieuze zijn eveneens sterke invloeden, maar ook waarden van identiteit, esthetisch uitgedrukt. Kazeria probeert ook om alles wat is via een transcendente menselijke ervaring te weerspiegelen: het leven, dood, oorlog, rites, de jacht in een ware en symbolische betekenis, het geweld en het heilige, feest en rouw. Ik ben ook geïnteresseerd in een aantal aspecten van de filosofie en de georganiseerde religies. Ik denk dat al deze concepten het best uit te drukken vallen via muzikale stijlen zoals martial, industrial, neoklassoek, dark ambient, neofolk, dark folk en dergelijke. Dat is dan ook de reden waarom Kazeria deze stijlen ten gehore brengt en er aan gehecht is.

DE: Hoe komt een Kazeria nummer tot stand?

K: Wat ik kan omschrijven als het ‘creatieve proces’, begint vaak met een visie, een bereidheid om een verhaal of een interpretatie van historische gebeurtenissen door middel van geluid te vertellen. Ik probeer om een sterke ‘visual’ en schilderachtig stempel op mijn muziek te drukken. Het belangrijkste idee hierachter is dat de luisteraars een bepaalde scène kunnen ‘zien’ of er aan moeten denken, enkel en alleen met de naam van de track als aanwijzing. Ik ben zeer veeleisend voor mezelf en heel obsessief als het gaat om tot een goede compositie te komen, en dit te allen tijden. Tevredenheid komt pas na grote inspanningen, kunst vraagt om een offer. Het is al de geboorte van een god.

DE: Kazeria heeft een nieuw album klaar, ‘In Bolskan’, wat wil je hierover kwijt?

K: Het idee en concept voor het nieuwe album kwam uit de ervaring die ik had op een recente reis door het noorden van Spanje. Ik was in Huesca, Aragón; het oude Bolskan en zijn omgeving. Het landschap, de tradities, symbolen en de monumenten, zoals het kasteel van Loarre (of Luar, in de oude streektaal) en dat van Montearagón -zijn heel indrukwekkend. Ik was er ten tijde van het katholieke Pasen en ik kon de broeders met kap ‘s avonds laat op hun trommels zien spelen, trekkend door de oude straten. Veel inwoners van Huesca zijn betrokken bij dergelijke middeleeuwse tradities. De mensen zijn erg vriendelijk, ze bevorderen echt hun erfgoed en cultuur. Ik respecteer dat. Uiteindelijk maakt dit ons tot wat we zijn. De percussie op het album, en nog een aantal instrumenten werden live opgenomen van de ‘Cofradías’, en er is niets synthetisch aan toegevoegd, simpelweg organisch en field recordings met een minimum aan editing proces achteraf. Argentijn zijnde, vind ik dat Spanje, evenals Europa, een zeer diepe verbinding heeft met onze geschiedenis en cultuur. ‘In Bolskan’ is dan ook een persoonlijke ode er aan geworden; alsook aan een deel van mijn voorouders. Ik wilde dit album maken met een partner als Aphlar, een fijn en nieuw project tevens uit Buenos Aires dat neofolk/dark folk brengt op een rustieke en energieke manier om de juiste sfeer op plaat te bereiken. We zullen blijven samenwerken met Aphlar op andere spannende dingen.

Ik ben ook erg blij om het album uit te brengen op het Spaanse GH Records. Avencio DM is een goede vriend, een uitstekende en onvermoeibare professional die de juiste gevoeligheid bezit om mijn mijn werk te begrijpen.

DE: Hoe kijk je naar de tegenwoordige scene wereldwijd?

K: Het is een goede zaak dat al die muziekstijlen die ik al eerder aangaf zich al ten minste meer dan dertig jaar aan het ontwikkelen zijn, sinds de post-punk uitbraak. Na al de klassieke bands en projecten die deze stijlen uitvoeren, kwamen er een heleboel nieuwe en frisse exponenten die zorgden voor de voortzetting en uitbreiding van de scene. Ik kan zeggen dat Kazeria een plaats onder hen verworven heeft dankzij de wereldwijde support en volgelingen, en dat waardeer ik!

De uitbreiding van alternatieve en onafhankelijke labels is een feit, een realiteit. Technologie -als een geweldig middel, maar geen eindpunt- schept veel mogelijkheden.

In dit opzicht vormen vele bands, projecten, labels, webzines alsook de zeer verschillende plaatsen (landen, culturen) van waar de artiesten komen een soort cultureel verzet dat staat voor de eigen waarden. En dat is geweldig!

HomeContactSitemap
lees meer...
CD BESPREKING : Hybryds - Mistrust Authority & Tectonic Overload

Klappen in de handjes, blij blij blij, want we hebben er weer een Hybryds reissue op Zoharum bij! Voor de zevende keer alweer duikt Magthea in zijn archiefkast om met behulp van onze eigenste TraumaSutra het materiaal terug op te poetsen. Mistrust Authority & Tectonic Overload zal voor al wie Hybryds kent van het rituele ambient ...

lees meer...
CD BESPREKING : Kutin | Kindlinger - Decomposition IV -Variations On Bulletproof Glass

In een genre als het experimentele, waarin werkelijk alles mogelijk is, is het niet moeilijk om verrassend uit de hoek te komen. Of net wel? Geluiden opnemen vanachter een kogelvrij glazen paneel bijvoorbeeld, scoort alvast hoge punten op de schaal van originaliteit. Zoals de titel aangeeft is dit het vierde deel in de Decomposition ...

lees meer...
CD BESPREKING : Palmbomen II - Memories of Cindy

Palmbomen II is Kai Hugo en Kai Hugo is Palmbomen II. Het is dan ook gewoon Kai die op muzikale wijze zijn obsessie botviert op deze al dan niet denkbeeldige Cindy. Het meisje fleurt de verpakking op met vier foto’s. We kennen haar niet, maar de weemoed druipt van haar gelaat en dit gevoel weerspiegelt perfect in de muziek. We horen ...

lees meer...
NIEUWS 18/04/2018 : Wave-Gotik-Treffen Leipzig: een handleiding

Van 18 tot 21 mei 2018 gaat in het Duitse Leipzig de 27ste editie van het Wave-Gotik-Treffen door. Iedere goth die er de mogelijkheid toe heeft, moet minstens één keer in zijn leven op bedevaart naar Leipzig, dat is genoegzaam bekend, en de kans is groot dat u na één bezoek de smaak te pakken hebt en jaarlijks blijft ...

lees meer...
NIEUWS 18/04/2018 : Dark Entries geeft twee vrijkaarten weg voor W-fest

Het W-festival, het festival met de onwaarschijnlijke line-up - Kim Wilde, Project Pitchfork, Chameleons Vox, DAF, Front Line Assembly, Die Krupps, Vive La Fete, Suicide Commando, She Past Away, Paul Young, A Flock Of Seagulls, Parade Ground, Covenant, Clan Of Xymox en Lords Of Acid zijn maar een paar van de meer dan 60 groepen die de verplaatsing ...

lees meer...
NIEUWS 18/04/2018 : Black Easter Festival in 2019 ter nagedachtenis van Ward De Prins

Twee maanden geleden moesten we jullie het spijtig heengaan van Ward De Prins melden, een man die een belangrijke rol speelde in de Belgische goth-scene. Ward had zich ingezet voor Peek-a-boo-magazine, BodyBeats en Dark Entries, maar was ook de organisator van twee uitstekende edities van het Black Easter Festival in 2015 en 2016. Groepen ...

Willekeurige selectie 'oudere' CD-besprekingen (zie ook op onze home-page onderaan):
$$$$$$$$$
lees meer...
NIEUWS 17/04/2018 : Anna Von Hauswolff op 28 mei in Brussel

Zoals u hier eerder kon lezen is Anna Von Hauswolff, met haar laatste plaat Dead Magic, een zeer grote kanshebber in de categorie plaat van het haar. Goed nieuws voor de fans (en dus ook voor ons), want op maandag 28 mei komt ze naar de Brusselse AB Club voor een concert. Twee jaar terug was ze ook in Brussel waar ze het voorprogramma ...

lees meer...
CD BESPREKING : Elio Martusciello - Incise

Hoewel het genre na de gigantische boom halverwege de jaren 90 al snel een stille dood stierf, duikt zo nu en dan, vele jaren na datum, her en der nog een project op dat zijn inspiratie zoekt en vindt bij het (bij wijlen zeer donkere) genre dat zijn oorsprong kende in de Britse havenstad Bristol. Het is niet echt uitgesproken, toch vermoeden ...

lees meer...
CD BESPREKING : Anna Von Hauswolff - Dead Magic

In 2012 brak Anna Von Hauswolff helemaal door met de plaat Ceremony. Tal van critici waren het er roerend over eens dat deze Zweedse verantwoordelijk was voor één van de topplaten van dat jaar. Het was vooral het gebruik van het niet zo voor de hand liggende instrument dat ze bespeelde, namelijk het orgel, in combinatie met ...

lees meer...
FOTO'S : SPARK! - Darkest Night 2018, Jk2470, Retie, Belgium, 14/04/2018 door Benny Serneels

lees meer...
FOTO'S : LESCURE 13 - Darkest Night 2018, Jk2470, Retie, Belgium, 14/04/2018 door Benny Serneels

lees meer...
FOTO'S : ELM - Darkest Night 2018, Jk2470, Retie, Belgium, 14/04/2018 door Benny Serneels

lees meer...
CONCERT BESPREKING : Geleen Calling - 14 april 2018 - De Reunie Geleen - The secret of barefoot energy

Geleen Calling, het is het Nederlands-Limburgs festivalletje dat naar eigendunken bands op de affiche programmeert zonder rekening te houden met wat hot is en wat not. Het is een formule die ook weet aan te slaan, want voor de jubileum-editie van zaterdag 14 april 2018 mocht De Reunie rekenen op een zo goed als helemaal volgelopen venue. ...

lees meer...
NIEUWS 13/04/2018 : Cathubodua: Belgische symphonic metal!

Net op vandaag, zwarte katten dag, kan je hier de clip bekijken van de symfonische metal band Cathubodua! Het lied titelt ‘The Journey of Lysilde’ en werd gefilmd tijdens het Black-Out Bast Fest 2017! Dansende gitaarrifs, emotionele gekras op de viool en stemmingsvolle vocalen. Ga het eens bekijken, en steun deze Belgische band! ...

lees meer...
CONCERT BESPREKING : Downhill XII - Dag 1 – 6 april 2018 – Poppodium Volt Sittard - Wattages aan Volt tot Body Breaking

Als er één festival in de Lage Landen bestaat dat zijn naam oneer aandoet moet het wel Downhill zijn. Zonder neerwaartse spiraal reeds toe aan zijn twaalfde editie. De jaarlijkse hoogmis die ook dit jaar weer het kruim der ondergrondse en vooral internationale acts weet te verzamelen op 1 podium. Editie 12 was van een dubbele ...