canli casino

Dark Entries Logo

621 items

   

BLACKHOUSE
Blackhouse is niet alleen de antithese van Whitehouse, het is ook de antithese van het Witte Huis!
04/11/2016, Dimi Brands
 Bookmark and Share

04/11/2016 : BLACKHOUSE - Blackhouse is niet alleen de antithese van Whitehouse, het is ook de antithese van het Witte Huis!
04/11/2016 : BLACKHOUSE - Blackhouse is niet alleen de antithese van Whitehouse, het is ook de antithese van het Witte Huis!
04/11/2016 : BLACKHOUSE - Blackhouse is niet alleen de antithese van Whitehouse, het is ook de antithese van het Witte Huis!
04/11/2016 : BLACKHOUSE - Blackhouse is niet alleen de antithese van Whitehouse, het is ook de antithese van het Witte Huis!
04/11/2016 : BLACKHOUSE - Blackhouse is niet alleen de antithese van Whitehouse, het is ook de antithese van het Witte Huis!
"Blackhouse, bestaat dat nog??", was een veel gehoorde reactie toen ik mensen aansprak met de mededeling dat ik een interview had met Mister Blackhouse, Brian Ladd. Zeker en vast, en met twee sterke releases die dit jaar uitkwamen (Ignite Blackhouse Youth en Live In Leipzig) is Blackhouse alive and kicking! Fotograaf Benny Serneels van Peek-A-Boo bracht me in contact met de heer Ladd, met de mededeling dat het nogal een speciaal heerschap is, die geen blad voor de mond neemt. Dat treft, want ik wou maar wat graag meer weten over 's mans pionierswerk in de industrial/noise wereld.

DE: Op Live In Leipzig, dat 31 jaar Blackhouse viert, zeg je: “Blackhouse is half my life.” Zie je Blackhouse dan ook een beetje als je kind, en hoe voel je je in dat geval over wat er van dat kind geworden is, terugkijkend over al deze jaren?

BL: Zeker en vast is Blackhouse mijn kind. Eigenlijk meer dan een echt kind, want een echt kind heeft twee ouders. Blackhouse heeft er eentje: ik!

Mijn gevoelens betreffende Blackhouse gaan van trots en vol zelfvertrouwen tot beschaamd en gegeneerd: trots op mijn albums en mijn stempel op muziek/”noisic”. Gegeneerd over alle triviale nonsens die ik heb meegemaakt, onderhouden en afgekondigd heb. Beschaamd over mijn kinderachtige, arrogante houding en zelfverzekerd dat, ook al ben ik niet vrij van fouten, het me op een of andere manier lukt om door te blijven gaan. Niemand houdt me tegen om mijn doelen en lot te vervullen!

In dat opzicht is Blackhouse inderdaad mijn kind... en als je kijkt naar alles wat er betrekking tot heeft, is dat heel duidelijk. Als ouder neem ik dan ook alle verantwoordelijkheid op mij, alsook de volledige schuld.

DE: De show in Leipzig verleden jaar was de allereerste keer dat Blackhouse live optrad... Hoe komt het dat je voorheen nooit op het podium te zien was? Ik kan me voorstellen dat er heel wat mensen er om smeekten om een pioniersband gelijk Blackhouse eens live te mogen zien?!

BL: Vorig jaar was inderdaad het eerste live Blackhouse concert. Waarom? Simpel gezegd: het heeft me nooit kunnen schelen om live te spelen. Ik had zo veel albums (lp’s en cd’s), maar toch had ik NOOIT live gespeeld, waarom zou ik ook? Ik zal je drie redenen geven:

Ten eerste was er geen “noodzaak” om live te spelen, de albums bleven sowieso toch komen; ten tweede bén ik Blackhouse, en ik zal altijd doen wat ik wil; ten derde versterkte het ontkennen van live te gaan, mijn standpunt over redenen 1 en 2.

Zeer zeker waren er veel mensen (concerten, festivals, etc.) die me de vraag stelden om op te treden. Ik ga al jaren, decennia mee en ALTIJD vroegen ze voor een concert. Ik vroeg me alleen maar af waarom, en waarom ik het zelfs maar zou willen overwegen?

Wave Gotik Treffen kwam met de vraag. Jaar na jaar, en ik heb het altijd geweigerd. Maar ze bleven volhouden, en na het schetsen van mijn angsten, mijn vragen en mijn eisen. Bij iedere spot van de ladder kwam WGT tegemoet, ze antwoordden me, stelden me gerust en kalmeerden me. Zij zijn de besten. Ongetwijfeld... de BESTE!!!

Hoe kon ik uiteindelijk nee zeggen tegen dergelijke warmte die ik mocht ervaren van deze organisatie, en aldus stemde ik toe... de rest is geschiedenis.

DE: De focus op Live In Leipzig ligt bij de eerste Blackhouse jaren, de fans zien de eerste albums nog steeds als het beste materiaal dat je uitbracht. Ben je van hetzelfde idee als hen, of wou je de loyale fans blij maken door vooral songs uit de eerste drie platen te brengen? Of was het jouw gebaar naar de loyale fans toe om vooral songs uit de eerste drie platen te brengen?

BL: Ten eerste heb ik een verplichting. Deze verplichting is het beste wat in mijn mogelijkheden ligt te doen wanneer iemand mijn kunst ondersteunt. Het is geen geheim dat de eerste paar albums van Blackhouse favorieten genoemd worden. Kom op, ik weet ook wel, dat de songs op deze klassiekers... ahum... “vereerd” worden door Blackhouse fans over de hele wereld. De nummers op deze classics zijn bekend, gerespecteerd en worden aanbeden door Blackhouse fans! Dus ik kon het echt niet maken ze NIET te spelen op mijn allereerste live optreden!!! Wat had je gedacht?? Ik wist dat de last op mijn schouders rustte om een Blackhouse concert te leveren dat gerespecteerd en geliefd werd. En herinnerd! Ik denk wel dat ik dat deed, nee, ik weet dat ik dat deed.

Ten tweede: “het beste materiaal dat ik uitbracht?”... Man, ik heb onlangs nog eens geluisterd naar Shades Of Black uit 1995, een album dat ik vroeger verachte als ik er naar terugluisterde. Het klinkt fantastisch!!! Het is een geweldige plaat!! En geloof me, ik ben enorm kieskeurig wat betreft mijn albums.

Ik ben er dus zelf niet zo zeker van welke plaat de “beste” is, want wanneer we dat zouden onderzoeken, is de microscoop die we daarvoor gebruiken besmet door de vertekening der tijden.

Eerlijk gezegd, terugkijkend op de afgelopen 32+ jaar, ben ik in de war over dit alles... en ik ben de man die dit allemaal gemaakt heeft. De kunst creëert mij, ik creëer de kunst niet zelf: ik ben maar een vat, een luidspreker zo je wil.

DE: Wat is eigenlijk de relatie tussen Blackhouse en Whitehouse? Men heeft mij altijd verteld dat Blackhouse een positief antwoord (door de boodschap van God over te brengen) was op de negatieve boodschappen vol dood, haat en brutaliteit waarom Whitehouse bekend stond. Al zijn er toch heel wat muzikale gelijkenissen te bespeuren.

BL: Natuurlijk, ik was een zeer grote fan van Whitehouse. MAAR... Ik hield gewoon niet van de inhoud van de teksten. Dus creëerde ik de antithese van Whitehouse: Blackhouse. In de oorspronkelijke jaren, stuurde ik een kopie met Blackhouse materiaal naar William Bennett (Whitehouse). Hij vertelde me dat hij het leuk vond. Ik heb mijn pad geplaveid zoals ik het gelegd heb, ik heb iedere kans die me aangeboden werd met beide handen gegrepen.

Natuurlijk maakte ik hierbij ook enkele fouten, wat niet meer dan normaal is, ik ben ook maar een mens en ik ben niet perfect. Ik ben geen robot, noch een God.

Maar ik doe wat ik wil, ook al blijkt het achteraf een vergissing te zijn. Ook in deze is de rest geschiedenis.

DE: Was de show op WGT iets eenmaligs, of is het ondertussen toch beginnen kriebelen om in de toekomst nog eens op te treden?

BL: Zoals het er nu uitziet, maakt het voor mij absoluut geen verschil of ik terug live zal spelen of niet. Ik heb nog andere optredens aangeboden gekregen... maar eerlijk gezegd, ze kunnen zich gewoon niet meten, ik ben niet geïnteresseerd in een stap achteruit. WGT is een enorm festival... een enorme kans. Ik voel me erg gezegend om met hen te hebben gewerkt.

Ze zeiden me al dat ze me nog eens terug willen hebben op hun affiche, en ik geloof hen op hun woord. Als het WGT festival het enige festival of concert dat ik live speel is, dan is dat prima voor mij. Ik ben niet op zoek naar kleinere optredens, liefdadigheid of aalmoezen. WGT is precies wat ik zocht met betrekking tot een echt live-optreden. Ik voel me erg gezegend dat het een realiteit is geworden.

Samengevat: het kan me echt niet schelen en ik voel zelfs geen nood om andere live optredens te geven. Maar als ik het zou doen, zou het terug voor WGT zijn. Zij weten wat ze doen en ze behandelden mij met respect, en dat is wat telt voor mij.

DE: Blackhouse bracht naast de live cd ook nog de LP Ignite Blackhouse Youth uit, waarop je voor een paar nummers samenwerkte met de legendarische rapper Craig G. Een opmerkelijke collaboratie die meteen in het oog springt, hoe kwam je bij hem terecht?

BL: Naast het brengen van een uitstekend concert in Leipzig, maak ik ook nog nieuwe albums. Ignite Blackhouse Youth is er daar een van. Ik schrijf liedjes, vele songs, eigenlijk heb ik ALBUMS vol materiaal liggen, die nog niet vrijgegeven zijn. Ik creëer iedere dag muzikale ideeën. Ik kan het niet helpen: het is een ziekte die me volledig besmet heeft.

Dus maak ik deze albums en ik stuur ze naar labels die ik ken, zoals ook het geval was bij Ignite Blackhouse Youth (uit op No EMB Blanc, nvdr).

Waarom ik op drie nummers van deze plaat samenwerkte met Craig G is omdat ik hou van OLD SCHOOL rap en hip-hop klassiekers, en Craig G is wat dat betreft een old-school held voor mij.

Ik hoorde hem vroeger op MTV Raps, samen met Marley Marl’s The Symphony... Ik bedoel, we hebben het over het jaar 1988 of zo, toen MTV nog feitelijk muziek tv was en niet gelijk tegenwoordig.

Ik heb altijd gehouden van wat Craig G deed op het gebied van rap, en ik genoot van zijn solo-albums. In de tijd van MySpace zag ik dat hij daar ook actief was, en ik contacteerde hem met de vraag of hij het zou zien zitten om raps over mijn beats te zetten. Wat een request!!! Nou, raad eens, hij deed het! En de rest is wederom... geschiedenis.

DE: Rap is niet het soort muziek dat mensen verwachtten dat je in de Blackhouse sound zou vermengen. Heb je verder nog een speciale band met dit genre, en zijn er nog zulke verrassende stijlen waar je wild van bent, of die je zou overwegen om in de muziek van Blackhouse te vermengen?

BL: Ik kan van veel verschillende muziekstijlen genieten. De meeste, al ben ik niet zo wild van “folk” muziek of “hedendaagse country”.

Wanneer ik er over nadenk, ben ik niet zo dol op ALLES wat “hedendaags” is. Ik kan gewoon niet genieten van moderne muziek. Sorry maar de productie stinkt, de geluiden stinken en ik ben geen fan van de teksten. Ik denk dat ik gewoon een oude zak ben!

Maar aan de andere kant, zijn er veel muzikanten waar ik fan van ben...pop en poep.

Zolang het goed is, vind ik het allemaal leuk.

Wat betreft rapmuziek moet ik nog iets zeggen dat ik spannend vind, althans de oorspronkelijke (old school) rap: ik WOU, ik WOU, ik WOU dat ik Kraftwerk credits kon toeschrijven voor het leveren van elektronische beats aan de massa, ik ben zeer zeker een grote fan van Kraftwerk. Maar toen ik in 1984 een videotheek binnenstapte, zat daar een domme, jonge punk te luisteren naar intense beatbox actie... Ik vroeg hem meteen wat het was waar hij naar luisterde. Bleek dat het om 2 Live Crew ging.

Ik ben geen fan van 2 Live Crew... maar...serieus?? Het klonk geweldig!!!

Het was rap en hiphop die elektronische ritmes and drum boxen leverden aan de grote massa. En daarvoor ben ik eeuwig dankbaar, dank u Hip-Hop, met veel liefde van mijnentwege!

Het is altijd goed me te interviewen na een paar Franziskaner Hefe-Weisbiertjes, dan krijg je zulke gedurfde statements (lacht). (Nochtans, is gulzigheid niet een van de zeven hoofdzonden?, vragen wij ons stilletjes af, nvdr)

DE: Volg je de tegenwoordige noise en industrial scene? Blackhouse is zonder twijfel een pionier in het genre, welke andere muzikanten vind je zelf goed, of is dit niet het genre waar je zelf naar luistert?

BL: Troep gelijk Throbbing Gristle of Psychic TV interesseert me niet. Neubauten waren goed vanaf 1981 tot 1985 maar daarna, euh...

En Nine Inch Nails, laat me niet lachen, dat is gewoonweg mijn ding niet.

Mijn hart is bij het old school spul: geef mij maar Asmus Tietchens, Leichenschrei van SPK, Minimal Man.

Tegenwoordig hoor ik muziek... en ik ben verbijsterd. Ik hou niet van de productie, de mix, de geluiden... het spreekt gewoon mijn taal niet.

Ik heb liever warme basklanken, dynamiek,... ik hoor het gewoonweg niet als ik moderne muziek beluister. Misschien ligt het aan de middelen die gebruikt worden voor de mastering, maar ik ben gewoon op zoek naar iets met meer... diepgang.

DE: Het woord van God overbrengen in combinatie met zware electronics is een unieke manier van werken. Kan je ons vertellen hoe het komt dat je zo verknocht bent aan de Katholieke God? Ik noem mezelf atheïstisch, en ik heb nooit de behoefte gevoeld om een Bijbel vast te nemen terwijl ik naar Blackhouse luisterde, maar het lijkt me wel interessant om je visie hierover eens te mogen horen.

BL: Rebel yell... jij en ik, “onze” generatie is geleerd dat “Jezus niet cool is” of dat “Jesus ouderwets is”. Eerlijk gezegd, de manier waarop ik erover denk is dat Jezus de schreeuwende rebel is. Jezus is de Johnny Rotten. Het is veel te gemakkelijk om een leven van zonde, leugens en lust te omarmen, Jezus daarentegen is het alternatief voor deze voor de hand liggende levensstijl.

Vergis je echter niet, als een man van vlees en bloed, ben ik ook blootgesteld aan... veel, geloof me.

Maar wat ik ontdekt heb is dat het makkelijker is om te bezwijken voor de geneugten, de zonden en de “slippery sloppy slope”. Waarom ook niet? Het voelt toch goed aan? Maar het is leeg en betekenisloos, dom en gemakkelijk. Probeer je er tegen te verzetten, het is het waard.

DE: In een wereld die recent gedomineerd wordt door terroristen die hun religie misbruiken om hun aanvallen te rechtvaardigen, hoe sta jij als religieus persoon hier tegenover?

BL: Kom op, terroristen hebben niets te maken met mijn visie. Het interesseert me niet om mensen te dwingen te geloven wat ik zeg. Ik heb er alle vertrouwen in dat ik mensen kan overtuigen wat juist is door mijn woorden, mijn logica, mijn geloof en mijn voorbeeld. Denk eraan: God dwingt mensen niet om Zijn doctrine te geloven. Hij laat vrijheid van keuze toe. We kiezen allemaal zelf ons pad, het gaat over totale VRIJHEID! Godzijdank!!

DE: Ik vroeg me ook af wat jouw opinie is, Amerikaan zijnde, betreffende de komende presidentsverkiezingen. Benny (Serneels) vertelde me al dat je een voorstander van de controversiële Donald Trump bent, die hier in Europa op niet veel respect kan rekenen. Waarom krijgt hij wel jouw stem, en hoe zie je Amerika’s toekomst, en laat het ons even verder trekken naar de rest van de wereld?

BL: Trump? Schlump. Het enige wat ik interessant vind aan Trump, is dat hij inderdaad de Johnny Rotten van de verkiezingen is. Hij is GEEN carrière politicus! Ik heb niet mijn hele leven betaald voor zijn salaris! Godzijdank.

Hij is de antithese van Hilary Clinton, Bush of “0bama”! Hij is een vrij man, hij heeft geen steekpenningen van lobbyisten te accepteren.

We krijgen voortdurend te horen dat de president slechts een marionet is van de bedrijven die hem “$teunen”. Op dat gebied is Trump clean, hij heeft niets aan iemand te danken.

Spannend is het alleszins!

Ik hoop van ganser harte dat hij het ruïneert voor Madonna en Bruce Springsteen (dat wil zeggen: “Hillary” en de familie Bush en al de verdomde “0bamas”!!!)

Waarom? Kijk gewoon eens, wat brachten ze ons, behalve schande en misnoegdheid? Nichts!

DE: In het begin werd Blackhouse voorgesteld als het duo Ivo Cutler en Sterling Cross, maar het ging feitelijk om jou alleen. Waarom koos je er voor om naar voren te treden onder deze twee alter ego’s, en waarom precies twee in plaats van één?

BL: Ik besloot een verhaal te creëren voor Blackhouse, dus verzon ik een aantal karakters en hun achtergrond. Is het eigenlijk “faker” dan Genesis P. Orridge & The Temple of Psychic Youth? Ik dacht het niet. Bij de creatie van Blackhouse besloot ik dan ook over te gaan op een stevige opvoeding: ik schiep de namen, de geboorteplaats, de reacties, ALLES.

Op de vraag waarom, antwoord ik simpelweg met waarom niet?!

Politici scheppen fakeheid overal waar ze komen... en mensen stemmen voor die fakeheid. Die fakeheid REGEERT over mensen... Deze fakeheid eist dat men belastingen betaalt, en als je er tegen in opstand komt, vlieg je naar de gevangenis. Blackhouse is niets van dit alles. Blackhouse bestaat gewoon, het is KUNST, dat is alles, en dat is wat ik doe.

Ik reken jou geen belastingen aan, ik verzamel geen welzijn (zoals politici doen!). Dat interesseert me allemaal geen zier, in feite ben ik er zelfs tegen.

DE: Voel je nog steeds de drang om het evangelie over te brengen? Op Ignite Blackhouse Youth is het alvast niet meer zo duidelijk aanwezig zoals op de eerste albums, of heb ik het verkeerd?

BL: Nou, je weet dat ik kabbel tussen albums die meer prekerig zijn, albums die hoopvoller zijn, albums die meer koud en machine-achtig zijn, over albums die meer over mezelf gaan, en hoe ik me voel. Ignite Blackhouse Youth is dat alles en nog veel meer.

De titel van Ignite Blackhouse Youth is veelzeggend betreffende mijn belangrijkste drijfveer voor dit album. Mensen zijn veel te apathisch als het gaat over politiek.

Waarom de politiek? Omdat politiek ons leven bepaald, de politiek beheerst ons. We zijn allemaal slaven van wat politici doen. Het is ook de massamedia.

Massamedia controleert ons...regelt de manier waarop we “denken”. Het is allemaal bedoeld om ons te hersenspoelen, en te maken dat we gehoorzamen aan de ... (je raadt het al) POLITICI.

Brainwashing. Het komt in alle tinten en facetten: of het nu gaat om de War On Terror, of de War On Drugs, de politici zijn daar... en ook de media: brainwashing!

Ik doe dit niet: ik wil dat de jeugd dit fenomeen herkend. Dat ze beledigd worden doordat politici en massamedia denken dat ze dom zijn. En het is me niet enkel om de jeugd te doen, ik wil de lont ontsteken onder alle mensen. Kom aan: alles wat ze ons leren en prediken is pure troep! Ik wil dat mensen opstaan in de oppositie, dat is de lont waar ik het vuur in wil jagen!

Of het nu gaat over de opwarming van de aarde (wat ik de goedgelovigheid van de aarde noem), of de vluchtelingen crisis (die ik gek en losgekoppeld noem) of geo-engineering (Chemtrails) of televisie, Hollywood, hit platenlabels, of 911... ik weet dat ze tegen ons liegen, en veel andere mensen beseffen dit ook.

Het is tijd voor ons om op te staan en de retoriek in vraag te stellen. Dat is mijn boodschap op Ignite Blackhouse Youth. Blackhouse is niet alleen de antithese van Whitehouse, het is de antithese van het Witte Huis!

Het kan me niet schelen of het Bush, “0bama” of Clinton is... ik weet dat ik er tegen ben!!!!!!!!

En Trump? Euh... ik ben er niet zo zeker van of hij het Kwaad is. We zullen het moeten zien...toch?

DE: Tot slot een vraagje van collega Peter De Koning: hoe voelt het om als Christelijke ziel te opereren in een genre dat gedomineerd wordt door ketters?

BL: Eenzaam. Maar dat is alleen maar omdat er zo veel mensen zijn die zich dezelfde manier voelen als ik, maar bang zijn om dit te uiten. ZO bang dat ze zullen worden beoordeeld als “niet cool” of “racistisch” of losgeslagen.

Maar serieus, is het van de pot gerukt om NIET te geloven wat de gekken te zeggen hebben???

Integendeel....

Blackhouse

HomeContactSitemap
lees meer...
CD BESPREKING : Monophona - Girls On Bikes Boys Who Sing

Trio uit Luxemburg die muziek maakt waar elektronisch en akoestisch, analoog en digitaal, gitaren en piano’s, samples en beats elkaar ontmoeten. Laten zich leiden en inspireren door artiesten als Portishead, Björk, Trentemøller, Tricky en Fever Ray. Debuteerden in 2012 met het album ‘The Spy’. In 2015 gevolgd ...

lees meer...
FOTO'S : The Kids @ So What Fest. - @ De Klinker Aarschot

lees meer...
FOTO'S : Belgian Asociality @ So What Fest. - @ De Klinker Aarschot

lees meer...
FOTO'S : Anti Nowhere League @ So What Fest. - @ De Klinker Aarschot

lees meer...
CD BESPREKING : radio.string.quartet - In Between Silence

In Oostenrijk residerend internationaal kwartet dat een brede waaier van invloeden uit diverse genres als jazz, klassiek, folk, rock, pop, elektronische en eigentijdse klassieke muziek met elkaar weet te verenigen. Na de release van ‘Posting Joe - Celebrating Weather Report - live’ (2013), een eerbetoon aan de in 2007 overleden ...

lees meer...
CD BESPREKING : Sensory++ - Art Of Sadness

Zonder voorkennis zou je bijna zweren dat dit een heruitgave is van een album met kosmische muziek van de Berlijnse school ergens uit de jaren 70 van vorige eeuw. Maar nee hoor, Sensory++ (spreek uit Sensory Plus Plus) is een hedendaagse project van ene Joost Egelie uit Belgisch Limburg, geboren in 1973 in het Nederlanse Sittard. Sensory++ ...

lees meer...
CD BESPREKING : Nils Økland Band - Lysning

De Noorse violist Nils Økland maakt al dertig jaar muziek in velerlei vormen gaande van solowerk tot opnames met andere artiesten, ensembles of orkesten. Met zijn naar hemzelf genoemde band is hij na ‘Kjølvatn’ - dat verscheen einde maart 2015 - toe aan een tweede album. Nils is zowel thuis in de traditionele Noorse ...

lees meer...
NIEUWS 21/11/2017 : Georgio 'the Dove' Valentino brengt The Future Lasts A Long Time uit en gaat nog een allerlààtste keer op tour...

3 jaar geleden had Dark Entries reeds een interview met Georgio 'the Dove' Valentino, naar aanleiding van het verschijnen van zijn dubbelalbum Mille Plateaux. De man maakte indruk, evenals zijn album (en ook het minialbum daarvoor)... Die positieve indruk werd ook op het podium bevestigd en het was onze wens dat de man algauw met nieuw ...

lees meer...
CD BESPREKING : Jacaszek - Kwiaty

Poëzie als inspiratiebron voor componisten. Het is van alle tijden. Arthur Rimbaud heeft zo al velen meer dan voldoende asem gegeven om hele albums vol te laten schrijven. Minder voor de hand liggend zijn de gedichten van de 17de –-eeuwse geestelijke Robert Herrick. Gedichten die vooral tot doel hadden een carpe diem toe te ...

Willekeurige selectie 'oudere' CD-besprekingen (zie ook op onze home-page onderaan):
$$$$$$$$$
lees meer...
NIEUWS 19/11/2017 : Fantastique.Night XLXIII: Carla dal Forno, Black Heart, P.∆.N.T.H.E.R

Fantastisch nieuws over de Fantastique.Nights: voor hun 53ste editie op zaterdag 25 november hebben ze alweer drie namen gestrikt die misschien niet meteen bekend in de oren klinken, maar die erg veelbelovend zijn. Wie de organisatie een beetje kent, weet dat je er mooie ontdekkingen kunt doen. Carla del Forno komt uit Australië maar ...

lees meer...
NIEUWS 18/11/2017 : Luminous Dash Festival

Het valt niet uit te sluiten dat u op de hoogte bent dat er naast Dark Entries nog andere muziekzines op het wereldwijde web beschikbaar zijn. Eén daarvan is Luminous Dash, een magazine waar over rock, pop maar ook heel wat over wave geschreven wordt. Luminous Dash doet daarbij nog meer: ze organiseren festivals, die net als onze eigenste ...

lees meer...
NIEUWS 14/11/2017 : So What Fest laat je smullen van de beste (belgische) punk!

Het So What Festival is aan zijn derde editie toe, en reken maar dat het een donderende editie wordt. De affiche is werkelijk een godsgeschenk voor iedereen die van punk en hardcore houdt. We zetten de groepen op een rijtje: The Anti-Nowhere League: Britse Hardcoregroep die reeds sinds 1980 actief zijn, en dat anno 2017 nog steeds zijn, ...

lees meer...
NIEUWS 14/11/2017 : Mantus: Phosphor

Mantus weet ons keer op keer te verrassen met geweldige cd's, maar van de laatste 'Refugium' waren we wel danig onder de indruk. En de kans is groot dat we dat ook zullen zijn van opvolger 'Staub & Asche', de 17de plaat reeds van het Duitse duo. Waarom we dat denken? Zomaar. Oh ja, en ook omdat we reeds ondersteboven ...

lees meer...
CONCERT BESPREKING : LE GUESS WHO? (9-11-2017, Utrecht) - Impressie van het Nederlandse stadsfestival.

Aangekomen in Utrecht, zakten we af naar de Domkerk, een imposant gotisch bouwwerk alwaar het Bulgaarse vrouwenkoor Le Mystère Des Voix Bulgares het festival op gang zou trekken. Een perfecte setting voor deze in de hoogdagen van het prestigieuze 4AD label opmerkelijke ‘groep’ leek ons. Een halfuurtje voor aanvang bleek ...

lees meer...
CONCERT BESPREKING : URZON/BOILR (21-10-2017, JH Wommel, Wommelgem) - Ernst H. Störzhendr viert feest.

Afgelopen weekend werden we op concertgebied weer uitgebreid verwend. Naast het Minimal Maximal Festival van BodyBeats viel er zaterdag nog meer leuks te beleven in het Antwerpse. De uitnodiging voor het verjaardagsfeestje van Sven Visterin, aka Ernst H. Störzhendr en levensgezel van Raya Schaduwjaagster (Dark Poem) die we bij Dark ...