casino maxi1xbet

Dark Entries Logo

707 items

   

Notti De Terrore
'Als je begint muziek te spelen met het idee beroemd en rijk te worden, dan zit je in de verkeerde business, al helemaal als je metal speelt.’
03/08/2013, Paul Van de gehuchte
 Bookmark and Share

03/08/2013 : Notti De Terrore - 'Als je begint muziek te spelen met het idee beroemd en rijk te worden, dan zit je in de verkeerde business, al helemaal als je metal speelt.’
03/08/2013 : Notti De Terrore - 'Als je begint muziek te spelen met het idee beroemd en rijk te worden, dan zit je in de verkeerde business, al helemaal als je metal speelt.’
03/08/2013 : Notti De Terrore - 'Als je begint muziek te spelen met het idee beroemd en rijk te worden, dan zit je in de verkeerde business, al helemaal als je metal speelt.’
03/08/2013 : Notti De Terrore - 'Als je begint muziek te spelen met het idee beroemd en rijk te worden, dan zit je in de verkeerde business, al helemaal als je metal speelt.’
03/08/2013 : Notti De Terrore - 'Als je begint muziek te spelen met het idee beroemd en rijk te worden, dan zit je in de verkeerde business, al helemaal als je metal speelt.’

Dat je het als groep nog ver kan schoppen op eigen kracht bewijst Notti Del Terrore. Na een eerste cd 'MX D35TRX10N' in 2011 bracht het viertal in mei een tweede langspeler uit. Naar aanleiding van de release van ‘Havoc’ hadden we een gesprek met Kevin (zang en ritmegitaar) en Guy (eerste gitaar en achtergrondzang) van Notti Del Terrore

Waar komt de groepsnaam vandaan (de gelijknamige Italiaanse zombie film?)

Kevin: ‘Die komt inderdaad van een Italiaanse zombie film. Ik zocht een leuke naam voor een band en ik vond die titel wel interessant want je weet niet direct wat je mag verwachten qua muziek. En het bekt ook goed als je enkel de afkorting gebruikt. (NDT) De film op zich is nu niet echt een sterk staaltje van horror. Pure cult, beroerde acteurs, belabberde zombies, over de top goor en héél traag. En toch heeft die film iets… . Het Italiaans is ook iets mysterieuzer voor de mensen of potentiële fans. Ik weet trouwens niet of er iemand is in de band die Italiaans spreekt.’

Guy: ‘Ik denk ook wel dat we echte filmfreaks zijn. Dat varieert wat per persoon. Zo heeft Kevin een zwak voor zombie films terwijl ik verslingerd ben aan science fiction. Maar de films van onder meer Lucio Fulci of Mario Bava, die hebben iets wat veel prenten tegenwoordig missen. In dat opzicht hoort Italiaans er gewoon bij. Dan komt inderdaad nog dat een bandnaam in het Italiaans niet al te vaak voorkomt en dus simpelweg meer opvalt behalve leuk te bekken. Het grappige is wel dat je soms van Italianen de opmerking krijgt dat we toch niet van daar afkomstig zijn maar wel een Italiaanse naam hebben. Hoeveel Italiaanse bands hebben een Engelse naam en niemand die daar over valt?’

Naar welke films gaat je voorkeur uit? Ben je een echte filmliefhebber?

Kevin: ‘Ik en Guy zijn de twee grote filmliefhebbers van de band. Mijn voorkeur gaat vooral uit naar cultfilms en zombie films. Alle obscure en extreem gewelddadige films uit de tijd van voor CGI vind ik geweldig. Gewoon om te weten hoe ze zonder computer iemand in tweeën konden splijten, vind ik fascinerend. Vooral films uit de Italiaanse zombie periode eind jaren zeventig zijn om van te smullen. Zo slecht soms maar soms ook zo fout. Maar samengevat; mij kan een film met veel bloed en extreem geweld bekoren. Guy die heeft een bredere smaak, niet?’

Guy: ‘Goh, soms wel. Ik kan daar heel onvoorspelbaar in zijn. Ik kan het ene moment oprecht genieten van een blockbuster als 'The Avengers' en het andere moment één of andere obscure B-film die geen hond ooit heeft gezien. Het is moeilijk om te zeggen wanneer een film wel of niet geslaagd is. Dat is zo persoonlijk. Zoals ik al zei: ik ben verzot op science fiction. Dat, samen met dinosauriërs en haaien. Misschien vreemd, maar als in een film robotten, dino's of haaien de revue passeren, dan moet ik die op zijn minst gezien hebben. Daar zit véél bagger tussen maar ook pareltjes. Sommige films zijn zo slecht dat ze weer leuk worden. Dat vind ik veel minder erg dan films of filmmakers die zichzelf dodelijk serieus nemen en met veel pretentie een hoop rommel op de wereld loslaten waar het artistiek verantwoord volkje van beweert dat het een meesterwerk is.’

Waarom ‘Havoc’ als albumtitel?

Kevin: ‘Eén woord dat de lading dekt. Dit album moest vlammen en je in stukken achterlaten. Het gevoel van verwoesting en chaos oproepen. Simpel, recht voor de raap en geen flauwekul.’

Guy: ‘De vorige keer gingen we voor een iets 'cryptischer' titel, deze keer moest het in één keer er los op zijn, een alles ‘in je gezicht’ ervaring. Dat moest zich doorzetten van de muziek naar de titel en ziedaar! Kort, krachtig en een goede omschrijving van hoe de muziek klinkt.’

Jullie hebben de drumcomputer ingeruild voor Fré, een echte muzikant en drummer. Waarom die keuze?

Kevin: ‘Hij werd ons in de schoot geworpen door een collega van me’.

Jullie maken gebruik van samples. Waar vinden jullie die en bezit je een soort van verzameling waar je maar uit te kiezen hebt?


Kevin: ‘Veel samples komen van het internet en ook heb ik een geluidsdatabank met allerhande geluiden. Gaande van voetstappen tot een kettingzaag tot een wc die wordt doorgespoeld. Mijn job als monteur geeft me toegang tot zo’n geluidsbanken dus daar maak ik dan ook handig gebruik van.’

Jullie doen alles in eigen beheer en hebben ook een eigen opnameruimte. Hoeveel tijd en moeite heeft het gekost om ‘The Game Room’ in te richten?

Kevin: ‘Eigenlijk heeft het me geen tijd of moeite gekost. Het is zelfs geen studio. Ik denk dat mensen zouden schrikken van de plaats waar onze muziek wordt opgenomen. Een computer die bijna tien jaar oud is in een slaapkamer bij me thuis die uitpuilt van de rommel. Echt waar! De enige kost die ik voor deze opnames heb gedaan, is studiomonitors gekocht om het geluid beter te kunnen afmixen. Voor de rest is veel gepruts en wat kennis van de software genoeg om een degelijk product te maken. Er steekt vooral veel tijd en moeite in het mixen van de plaat. Ik vind het super om mensen in de waan te laten dat we een knappe studio hebben met duur materiaal terwijl we eigenlijk in een rommelkot onze muziek opnemen en bewerken.’

Guy: ‘Waarmee nu meteen ons geheim wereldkundig is gemaakt (lacht)! Er zijn zo veel voordelen aan alles zo zelf te doen: minder tijdsdruk, minder financiële last... . Je gaat me niet horen beweren dat studio's geen nut zouden hebben, maar we bewijzen wél dat je zelf bijzonder veel kan doen wanneer je er hard genoeg voor werkt en niet te snel tevreden bent. Ik vermoed dat het laatste dikwijls het struikelblok is bij veel 'slaapkamerproducties'. Blijven schaven, sleutelen en veel vloeken en dan kom je er wel. Indien er ooit een label ons genoeg geld geeft om in een grote studio te gaan opnemen, waarom niet? Maar aan de andere kant, dit werkt zo goed dat ikzelf het budget voor een studio dan liever zou gebruiken voor iets anders. Ander materieel, backdrops, shirts, zoiets.’

Hoe moeilijk is het om iemand voor jullie zaak te winnen (platenmaatschappijen, budgetten)? Of heb je liever dat het blijft zoals het is, zonder dat iemand van buitenaf inspraak heeft?


Kevin: ‘Ik vind het goed zo. We doen onze zin, bepalen zelf hoe we onze band vermarkten en we bepalen zelf de muzikale richting en het ontwerp van T-shirts en hoezen. We hebben al een paar jaar geen platenmaatschappijen meer aangeschreven. Verloren moeite, vind ik.’

Guy: ‘De tijden zijn hard veranderd. Het was vroeger al een kansspel om een label te vinden en dat is er niet op verbeterd. Ik snap best in het huidige klimaat dat een label meer zekerheid inbouwt om uit de kosten te geraken, maar het is gewoon te veel in die richting doorgeslagen. Je moet hip zijn, je moet veel Facebook vriendjes hebben, veel weergaven op Youtube... . Allemaal goed en wel, maar vroeger zorgde een label daar voor, terwijl ze nu eigenlijk verwachten dat je alles al hebt. Een label is naar mijn gevoel nog steeds praktisch voor distributie, zorgen dat je platen in de winkel liggen. Maar voor de rest... . En zelfs dat laatste doet niet elk label even degelijk. Daarom doen we alles liever zelf. Wereldberoemd zullen we er niet mee worden, maar dat is ook totaal niet de bedoeling. Muziek maken, ons amuseren en als we geluk hebben wat mensen kunnen aanspreken met onze muziek: daar draait het om. Als je begint muziek te spelen met het idee beroemd en rijk te worden, dan zit je in de verkeerde business, al helemaal als je metal speelt.’

Hoe loopt de verkoop van ‘Havoc’ of heb je daar nog geen zicht op?

Kevin: ‘Rustig. We treden niet veel op dus we kunnen niet echt met ons product tot bij de mensen geraken en op dit moment hebben we nog geen videoclip, dus we vallen nog niet meteen op ook al zijn veel reviews positief. Over enkele weken lanceren we onze videoclip en ik verwacht dat er dan wel eens een kleine boost zou kunnen komen van de verkoop en interesse naar NDT toe. Waarom? Omdat het een videoclip is die buiten de lijntjes kleurt. Het wordt eentje die zal opvallen en het is ter ondersteuning van naar mijn mening één van de beste nummers van de cd. We zien wel of het gaat helpen, maar ik heb er toch een goed oog op.’

Hoe kan je in België als metal band overleven? Bestaat er zoiets als een metal circuit waarbij je regelmatig kan optreden?

Guy: ‘Je kunt overleven als je wil. Echt een circuit zou ik het niet noemen en het zijn bijzonder vaak dezelfde acts die een mens ziet opduiken. Het grootste probleem is – denk ik – dat er van buitenaf weinig wil is om te investeren in metalbands. De meeste locaties willen zelfs geen vergoeding voor benzine betalen en verwachten dat je als band constant de hort op gaat en gratis speelt. Dat doe je wanneer je begint en zestien jaar bent en niet beter weet. Dat gratis spelen of rond de kerktoren toeren, hou je als band niet vol en heeft weinig zin. Wanneer je als groep hoop en al twee- driehonderd euro vraagt voor een show van een dik uur, is dat toch niet te veel gevraagd? Gesteld dat je met vier bent, dan dekt dat in het beste geval de benzinekosten. En daar wringt het schoentje, want veel locaties vertikken het om dat te vergoeden. Erg jammer. Als bijkomstigheid zijn veel plaatsen slecht uitgerust. Een kleine P.A. is vaak al genoeg, maar dikwijls is zelfs dat er niet en dan krijgen sommige groepen het verwijt dat ze slecht gespeeld hebben of een slecht geluid hadden. Ach, de ziekte van deze tijd zeker? Niets willen geven en toch veel krijgen?’

Hoe is jullie relatie onderling? Hebben jullie een hechte band? Hoelang kennen jullie elkaar al?

Kevin: ‘Ik en onze bassist Wim kennen elkaar nu al bijna tien jaar en we hebben samen nog in een andere band gezeten. Dus we hebben een hechte band. Guy, die kennen we nu al zes jaar. Fré nog maar een jaartje. Het is niet zo dat we elkaars deur plat lopen. We zien elkaar wekelijks op de repetitie en soms gaan we eens op muzikale uitstap (een optreden). Misschien niet zo hecht als sommige bands, maar toch klikt het. Het blijft spannend om elke week samen te komen en te spelen.’

De laatste tijd verschijnt er veel prietpraat over metal, onder meer in een artikel in De Morgen, waarbij alles op één hoop wordt gegooid. Hoe staat het met jullie reputatie? Ga je uit je dak en timmer je de boel al eens in elkaar? Seks, drugs en drank à volonté? Of zijn jullie meer gematigd en eigenlijk lieve jongens?


Kevin: ‘Ik ben vader van twee kinderen en in mijn resterende vrije tijd kijk ik naar ‘Thuis’ en andere rommel op tv. Dus heel rock-‘n-roll is het bij mij niet. NDT is voor mij een uitlaatklep om eens goed uit de bol te gaan. Maar ik denk dat je ervan zou verschieten hoe rustige kerels wij zijn. Echt! Nu ik erover nadenk, wij zijn eigenlijk softies. Het spannendste dat bij mij gebeurt is een overvolle pamper bij mijn dochter en dan maar zien dat je die troep niet op je handen krijgt!’

Guy: ‘Die clichés en vooroordelen over muziek krijg je bij de goegemeente er nooit uit. Metalheads zijn bierdrinkende agressievelingen, technofans zijn aan de pillen, liefhebbers van reggae zitten constant te blowen... . Het is vooral hilarisch hoe dergelijke artikels nooit mensen aan bod komen die er echt iets van afweten of uit de respectievelijke scenes komen. En het hoeft niet altijd Alex Agnew te zijn, nee. Geen slecht woord over die mens, maar het wordt stilaan voorspelbaar, (lacht). Ik verbaas me altijd hoe relatief die 'onderzoeken' (en ik gebruik de term losjes) zijn. Wie de kleine lettertjes leest, merkt dan dat er hoop en al tweehonderd mensen werden ondervraagd, maar uit welk sociaal milieu? Klasse? Leeftijd? Dat zit er allemaal niet bij. En toch springen de media op zo'n feiten, want het komt spectaculair over. Ach, om de zoveel tijd duikt dat weer op. Het kan me echt geen reet schelen. Laat de mensen maar in de waan. Als ze zo dom willen zijn om te geloven dat bijvoorbeeld alle metalheads baby's eten, dan verdienen ze niet beter. Vroeger kon ik me daar druk om maken, nu haal ik m'n schouders op. En wat betreft de rock-'n- roll: dat valt tegen (lacht). Ik drink hoogstens eens wat alcohol, voor de rest ben ik een doorsnee papa. Gediplomeerde metalheads die vader zijn, met een hang naar een hobby waar ze hun frustraties en agressie kwijt raken door heftige muziek te spelen.’

Welke zijn jullie muzikale achtergronden? Werd er bijvoorbeeld thuis naar muziek geluisterd en welke?

Kevin: ‘Bij mij werd er naar van alles geluisterd maar nu niet direct metal. Wel durfde Deep Purple of Uriah Heep te passeren maar ik heb veel van die ‘Tour Of Duty” cd’s gehoord met muziek uit de jaren zestig of The Sweet of Slade. Ik ben op een gegeven moment met Body Count stilletjes aan de metal ingerold en van daaruit is het verder gegaan. En zo heb ik mijn pa dan weer nieuwe dingen laten ontdekken tot ie op een bepaald moment helemaal wild was van Rammstein en mij en mijn broer meesleurde naar een optreden van die mannen. De omgekeerde wereld! (lacht)

Guy: ‘Bij mij thuis was het soul, funk en blues. En jazeker: ook 'Tour Of Duty'! Die serie heeft een hele generatie getekend denk ik. En als ik een jaar of zes, zeven was kwam mijn vader af met de elpee 'Powerage' van AC/DC en ik was vertrokken. Rond mijn zestien kwam er dan Pantera, Sepultura en Dimmu Borgir bij en vandaar werd het alsmaar erger (lacht)! Het geestige is ook dat mijn moeder Sepultura kan appreciëren en mijn vader vraagt al eens om cd's te lenen. Nu moet ik wel zeggen, ik heb altijd al muziek rond me gehad. Thuis stond altijd muziek op. Ik heb een erg brede smaak of beter: ik kan veel stijlen appreciëren. Niet dat ik daarom alles goed vind, maar ik hou mijn oren ten allen tijde open. Ik probeer dat ook nu toe te passen. Zo hoort mijn zoontje wel al eens Piet Piraat passeren, maar danst hij even goed mee op Bad Religion of Behemoth.’

Hoe reageerde je familie op het feit dat je rockmuzikant wou worden en wat heeft je persoonlijk aangezet om rockmuzikant te worden?

Kevin: ‘Ze hebben me nooit tegengehouden en ze hebben me ook altijd gesteund om muziek te maken. Ons ma was eerst helemaal van haar melk toen ze me voor het eerst op een podium het beest zag uithangen maar nadien is ze nog veel komen kijken. En nu soms nog. Ik denk dat het nooit een probleem is geweest omdat ze zagen dat het bij een hobby bleef en ik toch in goed gezelschap vertoefde. Ik ben gewoon ooit muziek beginnen maken en ben er niet meer mee gestopt. Het lag me wel en ik vond het leuk om te doen. Er ligt geen diepere gedachtengang of zo achter.’

Guy: ‘Mijn ouders hebben me altijd gesteund. Het is en blijft een hobby en het is een van de weinige dingen die me echt liggen. Ik heb door de jaren heen allerlei zaken uitgeprobeerd en alleen de muziek is overgebleven. Ik heb ook wel altijd onthouden dat als je iets vindt dat je ligt, je moet volhouden. Mijn ouders gingen niet zomaar eventjes een gitaar kopen om die na een maandje stof te zien vergaren. Ik krijg nog steeds een kick van muziek spelen. Nu is het soms moeilijker, maar vroeger heb ik geregeld acht uur aan een stuk gespeeld zonder te beseffen dat de tijd voorbij vloog. En wat me heeft aangezet om een gitaar vast te pakken? Angus Young. Die man bezig zien op een podium, dat was pure seks. Plots krijgt een gitaar iets helemaal anders. Dat is geen plank met snaren meer, dat is een levend organisme dat reageert op elke aanraking. Ik ben niet gelovig, maar dat was mijn 'Halleluja!' moment.’ (lacht)

Heb je zelf een grote verzameling platen?

Kevin: ‘Ik niet zo. Ik heb wel wat platen maar de man met de grote collectie is Guy.’

Guy: ‘Tja, ik ben nogal obsessief op dat vlak. Al moet ik zeggen dat het best meevalt, zo een grote verzamelaar ben ik nu ook weer niet. Ik denk dat ik rond de 5000 cd's bezit, en dat is klein bier vergeleken met echte verzamelaars. Toegegeven, dat is veel meer dan de gemiddelde mens, maar dat is omdat ik zo obsessief met muziek bezig ben. Als ik een groep goed vind, wil ik ook al de albums hebben. Ik maak er een soort van erezaak van om die collectie te vervolledigen. Ik word ook simpel wanneer er albums verkeerd staan, want ik heb nu wel nood aan een uitgekiende manier om ze te schikken en alles snel terug te vinden. Het grappige is altijd: je begint met regelmatig albums te kopen en voor je het weet staat er een muur vol en je hebt geen idee hoe dat zo snel is kunnen gebeuren.’

Wat zijn je andere interesses buiten muziek? (sport, boeken, politiek, milieu, godsdienst, enzovoort)

Kevin: ‘Niets buiten mijn gezin en ‘Thuis’. Dat samen met muziek en film, is al dat me interesseert. De rest kan gestolen worden!’

Guy: ‘Ik lees bijzonder veel, voornamelijk in het Engels. Verder doe ik ook nog veel aan sport en volg ik de WWE. Dat mijn gezin veel tijd opneemt, lijkt me ook logisch. Politiek zegt me weinig, al heb ik zoals iedereen wel duidelijke voor- en afkeuren. Godsdienst zegt me al helemaal niets. Ik heb er niets op tegen, maar ik ben zelf overtuigd atheïst, dus ja... .’

Wat heb je gestudeerd?

Kevin: 'Journalistiek en nadien nog een extra opleiding audiovisuele kunsten.'

Guy: 'Germaanse en daarna een Postgraduaat Journalistiek. '

Wat voor werk doe je en waarom heb je voor die job gekozen?

Kevin: 'Ik ben allround videotechnieker. Ik doe camera, montage en 'motion design' grafische ontwerpen. Vooral monteren en het maken van grafische hoogstandjes zijn het belangrijkste aspect van m’n job. Ik doe dat werk bij een regionale zender. Ik heb daar ooit stage gevolgd en ben er gebleven!'

Guy: 'Ik geef les. De job koos mij eerder. Ik was niet direct van plan om les te gaan geven, er toch ingerold en ik vind het geweldig. Niet altijd even simpel, tieners proberen iets bij te brengen, maar als je zelf enthousiast en eerlijk bent, lukt dat aardig.'

Wat zijn de plannen voor de nabije toekomst? Staan er optredens gepland?

Wordt er al gedacht aan een opvolger voor ‘Havoc’? Ben je bijvoorbeeld constant bezig met het schrijven van nieuwe nummers of werk je tijdens bepaalde creatieve periodes?

Kevin: 'In augustus verschijnt de videoclip (zeker eens naar kijken, het is de moeite waard!) en dan zien we of er nog optredens volgen. Eens de videoclip klaar is, begin ik ook terug met het werken aan nummers voor een opvolger. Een basis leggen voor nummers, ruwe structuren waar dan iedereen zijn stukje kan toe bijdragen. Ik denk dat het belangrijk is voor de volgende plaat een lijn uit te stippelen en vervolgens er de ideeën van de anderen op los te laten. Zo creëer je een samenhangende, doch gevarieerde plaat. Ik heb al wat ideetjes van naar waar we zouden kunnen gaan en het moet een stap verder dan ‘Havoc’ zijn. Maar eerst werk ik de videoclip verder af waar ik sinds mei al aan bezig ben. Kleine hint: ze is geanimeerd. (grinnikt) En verder blijven we deze plaat promoten natuurlijk!'

Jullie zijn nog relatief jong. Hoelang denk je nog door te gaan met Notti Del Terrore? Of is dit project geen lang leven beschoren?

Kevin: 'We draaien nu al zeven jaar mee dus er kunnen nog enkele jaren bij. Je hebt het laatste nog niet gehoord van ons. Traag maar zeker sluipen we binnen in ieders huiskamer, let maar op! Er is nog veel groeimarge en er zit nog veel muziek en ander lekkers in ons!'

Guy: 'Eens we te oud worden om nog snel en hard te spelen, worden we bluesmuzikanten! (lacht) Maar voorlopig blijven we stug verder gaan!'

http://www.nottidelterrore.com

https://www.facebook.com/pages/Notti-del-Terrore/288786751143934

HomeContactSitemap
lees meer...
NIEUWS 22/09/2019 : Heeft u uw tickets al?

Graag herinneren we u nog eens aan het October Ritus festival, vrijdag 4 oktober in de Wommel. Voor alle duidelijkheid willen we ook benadrukken dat de zogenaamde late beslissers best goed in hun oren knopen dat je hier enkel binnenkomt met een ticket gekocht in voorverkoop, aangezien er geen kaarten aan de inkom verkrijgbaar zijn!! Bestel ...

lees meer...
FOTO'S : Whispering Sons - @ Liege New Wave Festival, 21/09/2019 door Luc Luyten

lees meer...
FOTO'S : Ash Code - @ Liege New Wave Festival, 21/09/2019 door Luc Luyten

lees meer...
FOTO'S : Dark Side Eons - @ Liege New Wave Festival, 21/09/2019 door Luc Luyten

lees meer...
CD BESPREKING : Frode Haltli - Border Woods

Voor het inspelen van ‘Avant Folk’, uitgebracht in 2018, verzamelde accordeonist en componist Frode Haltli nog een tiental muzikanten rond zich. Voor ‘Border Woods’ is zijn begeleidingsband, bestaande uit Emilia Amper (harp) en percussionisten Håkon Stene en Eirik Raude afgeslankt tot een trio. De muziek op ‘Border ...

lees meer...
NIEUWS 20/09/2019 : Fantastique.Night LXI: Kollaps, Nytt Land, Xavier Kruth & Crooniek

De Fantastique.Nights laten ons regelmatig proeven van gedurfde en uitstekende wave, maar voor de eenenzestigste editie hebben ze iets bijzonders in petto. Het wordt immers een editie die vooral de liefhebbers van industrial en neofolk zullen kunnen smaken. De avond gaat uitzonderlijk door op een donderdag - met name 26 september - en zal ...

lees meer...
NIEUWS 20/09/2019 : Donder, Hel & Hagel vindt het duister in het licht

Duizend brandbommen en traangasgranaten, daar zijn Donder, Hel & Hagel weer. De Leuvense anarchowavers - bekend van hun uithaal naar Joke Schauvliege op hun eerste single 'Joke is weer daar...' - hebben zelfs hun eerste plaat klaar, en die heet 'Lang genoeg beleefd geweest'. We herinneren ons niet dat deze kornuiten ooit ...

lees meer...
CD BESPREKING : Ordo Rosarius Equilibrio - Let's Play (Two Girls & A Goat)

De uitstekende EP Ménage à Quatre die onlangs uitkwam beloofde reeds veel goeds voor het aankomende nieuwe Ordo Rosarius Equilibrio (dat we hier vanaf nu als ORE zullen afkorten). Sommigen opperden na het horen van de digitale promo die op voorhand aan de journalisten werd opgestuurd zelfs van het beste wat ORE tot hiertoe ...

lees meer...
NIEUWS 19/09/2019 : Indietronic Fest 4 Zaterdag 19 oktober in Lede

Zaterdag 19 oktober staat voor de 4de keer het Indietronic Fest te Lede, zaal CC Volkskring, geprogrammeerd. Dit jaar gaat alle aandacht naar Adriaan De Roover (voorheen Oaktree), Paper Hats, Raveyards en Gauss. Misschien niet meteen de meest bekende namen in onze scene maar zeker het uit checken waard indien u liefhebbert in progressieve ...

lees meer...
NIEUWS 19/09/2019 : David J pakt tijdens Bauhaus koorts uit met nieuw materiaal

Heel wat te doen hier de afgelopen dagen / weken omtrent Bauhaus en aanverwante projecten. David J was / is sedert jaar en dag lid van de Engelse cultformatie maar ook solo actief. Zijn nieuwe worp luistert naar de naam “Missive To An Angel From The Halls Of Infamy And Allure”. Voor dit album liet David J zich bijstaan door leden ...

lees meer...
CD BESPREKING : Paolo Spaccamonti - Volume Quattro

Paolo Spaccamonti is een in Turijn gevestigde gitarist en componist. Naast enkele soloplaten werkt hij samen met andere artiesten zoals Jochen Arbeit van Einstürzende Neubauten of Daniele Brusaschetto. Maakt ook muziek voor televisie en componeert soundtracks voor film en heeft een voorkeur om live uitvoeringen te geven met zowel ...

lees meer...
CD BESPREKING : en creux - Default 0012

Naast Batch 0010 verscheen op hetzelfde moment Default 0012 van en creux. Onze bevindingen bij het tiende deel uit de Batch reeks kon u reeds lezen, we laten nu ons licht schijnen op haar episode in de andere serie van het SM-LL label. Wederom vier nummers, deze keer geplukt uit live optredens uit de periode 2017-2018, waarbij naast de ...

lees meer...
CD BESPREKING : en creux - Batch 0010

Veel info over en creux vonden we niet terug. We weten alleen dat het gaat om de in Londen wonende Taiwanese artieste Lucia H. Chung. Verder ook dat ze onlangs twee EP’s uitbracht bij het experimentele SM-LL label. Naast deel 10 in hun Batch reeks verder nog het twaalfde deel in de Default reeks van het label. In het verleden verzorgde ...

lees meer...
CONCERT BESPREKING : Sewerfest (31/08/19, De Wommel, Wommelgem) - Een traditie om in ere te houden.

De allerlaatste dag van de zomervakantie afsluiten met Sewerfest, het begint een leuke traditie te worden. Voor de tweede keer vond dit gezellige DIY festival, georganiseerd door de mensen achter de New Wave Top 100 fuiven en Pale Moon, plaats in de Wommel. Vorig jaar was het het geval met Psychic Krist Kastrator, ook dit jaar werd een ...