casino maxi1xbet

Dark Entries Logo

757 items

   

THE KIDS
Antwerpse punklegende concerteert op 18 december op het BIM festival!
17/12/2010, Henk Vereecken
 Bookmark and Share

17/12/2010 : THE KIDS - Antwerpse punklegende concerteert op 18 december op het BIM festival!
17/12/2010 : THE KIDS - Antwerpse punklegende concerteert op 18 december op het BIM festival!
17/12/2010 : THE KIDS - Antwerpse punklegende concerteert op 18 december op het BIM festival!
17/12/2010 : THE KIDS - Antwerpse punklegende concerteert op 18 december op het BIM festival!
17/12/2010 : THE KIDS - Antwerpse punklegende concerteert op 18 december op het BIM festival!
In extremis – The Kids zaten in Canada – het interview met The Kids! Deze punklegende werd in 1977 opgericht door de Antwerpse dokwerkers Ludo Mariman, Danny De Haes en Eddy De Haes. Het supersterke debuutalbum "The Kids" (1978) maakt meteen indruk en er zouden nog heel wat albums volgen. Hun grootse klassieker is ongetwijfeld het alombekende “There Will Be No Next Time”. Heden is de groep een kwartet bestaande uit Ludo Mariman (gitaar, zang), Danny De Haes (bas), Luk Van De Poel (gitaar) en Frankie Saenen (drums).

Mijn favoriete vraag om een interview mee te beginnen is de vraag naar de herkomst van de bandnaam. Waarom noemden jullie de band The Kids.

Ludo Mariman: ‘The Kids’ stond op een lijst van een tiental mogelijke groepsnamen en aangezien Danny (bas) toen 12 jaar was en zijn broer Eddy (drums) 16 en ik ook nog maar 21 lag het voor de hand dat het The Kids zou worden ook omdat de naam kort en krachtig klinkt.

Wie waren jullie grote voorbeelden? Waren dat punkgroepen als The Clash, The Sex Pistols, Ramones, The Stranglers The Damned… of (ook) oude rock en garagepunkgroepen uit de sixties? Een niet onlogische vraag wetende dat de sixties garagerockklassieker “Louie Louie” op een van jullie albums terug te vinden is.

Mariman: De eerste groep waar ik mee kennismaakte was Eddy And The Hot Rods live in The Marquee in Londen. Maar de grootste de invloed waren toch de Ramones en The Sex Pistols. Uit de jaren ‘60 waren dat vooral The Velvet Underground.

Jullie waren (en zijn – getuige Ludo’s aantreden op de antiracistische 0110 concerten van Tom Barman) een geëngageerde band met songtitels als “Do You Love The Nazis”, “Fascist Cops”, “No Monarchy” en “Bloody Belgium” op hun actief. Waar kwam dat engagement vandaan?

Mariman: Je bent jong en je wil ergens tegen aan schoppen dus was het niet zo moeilijk om onderwerpen te vinden.

Zijn jullie ondertussen nog niet moegestreden. Een song als “Bloody Belgium” kon evengoed vandaag geschreven zijn. M.a.w. er is in 30 jaar nog geen zak veranderd. Is dat niet ontmoedigend?

Mariman: Integendeel, het maakt de song nog steeds relevant en deze kan dan ook nog steeds geloofwaardig gebracht worden

Waar komen de lyrics van “Fascist Cops” vandaan?

Mariman: Indertijd werd ik regelmatig tegen gehouden voor pascontrole alleen maar voor mijn punk uiterlijk. Dan is het niet zo moeilijk om een tekst als “Fascist Cops” te schrijven.

Heel grappig vind ik de tekst van “For The Fret”: ‘he says he's good, I think he plays bad/we were glad he left, so I better warn you for the fret /for the fret /for the fret /for the fret/ he played some bands since he has left us/ they all kicked him out so i better warn you for the fret...’ Heeft die kerel eigenlijk echt bestaan of is het een imaginair persoon?

Mariman: Die heeft echt bestaan. Toen ik me aansloot bij de groep van Danny en Eddy waren er nog een sologitarist Fred en nog een zanger bij. Deze twee zijn na een tijdje opgestapt waardoor we een trio werden waaruit The Kids ontstaan zijn.

Jullie grootste klassieker is ongetwijfeld “There Will Be No Next Time”. In een rechtvaardige wereld had het een dikke wereldhit moeten zijn. Vertel eens wat meer over die song? Hoe kijk je erop terug?

Mariman: Zoals wel meer met sterke songs is “There Will Be No Next Time” redelijk vlug geschreven. We gingen in die periode net de studio in om de single “Dancing” en b kant “Innocent Girls” op te nemen en “There Will Be No Next Time” hebben we er gauw mee op band gezet. Toen vond de groep dat deze song eigenlijk de single moest worden maar de platenfirma bleef bij “Dancing” zweren…

Jullie werden ook bekend ver buiten de landsgrenzen. Jullie toerden zelfs al door de States (er kwam zelfs een dvd uit: “The Kids: Live in New York”). In wat voor zalen treden jullie daar eigenlijk op en voor hoeveel man zo ongeveer gemiddeld?

Mariman: Dat gaat van cafés tot middelgrote zalen tot festivals. In Canada vorige week waren dat zalen van 300 tot 400 personen die beide uitverkocht waren.

Ik ben de trotse bezitter van de uitermate mooi verzorgde The Kids “Anthology” cd box die in 2007 uitkwam en waar die oude nog maar moeilijk te vinden The Kids albums mooi op cd verzameld staan. Vertel ons eens wat meer over de totstandkoming van deze release?

Mariman: Dat was een voorstel van Universal die van verschillende artiesten een anthology samenstelden.

Als toemaatje zat in die box ook de dvd “Live in Borgerhout, Hof Ter Lo januari 1982”. Waarom was het juist dit optreden dat werd uitgebracht en heb je nog herinneringen aan dit optreden (op dezelfde locatie als binnenkort het BIMfestival trouwens :-) )?

Mariman: Dit was opgenomen voor de live lp en video met de Rolling Stones Mobile Studio en het was dus een optreden met veel mogelijkheden. Veel professionele camera’s, goede verlichting en audio, vandaar.

Wat kunnen we verwachten van het Kids optreden op het BIM-festival?

Mariman: Een groep die weer een uitstekend jaar achter de rug heeft en nog een keer dit jaar 120 percent zal geven!

Wat vind je trouwens van de BIM-affiche? Zijn er optredens die je zelf zeker niet willen missen?

Mariman: De Brassers spreken mij ongetwijfeld het meest aan!

Wij zijn alvast benieuwd!

http://www.thekidspunk.eu

Fascist Cops

they learn from what they see on t.v.
and fascist cops is what they see
they like to kick you between the legs
all in the name of democracy

we hate fascist cops, we hate fascist cops
we hate fascist cops, we hate fascist cops

where are our rights, where are our rights?
they kick you down and then they just deny it
now power is a very dangerous thing
if you misuse it like those fascist pigs

we hate fascist cops, we hate fascist cops
we hate fascist cops, we hate fascist cops

they keep a raid every week
and then they give you a real bad treat

we hate fascist cops, we hate fascist cops
we hate fascist cops, we hate fascist cops

HomeContactSitemap
lees meer...
CD BESPREKING : Gert - Alles Is Nog Niet Verloren

Evenals het zeer onlangs besproken Donder, Hel & Hagel hebben we hier nog een act uit de Leuvense antifa scene die al lang geen onbekende meer is voor Dark Entries! Gert maakt al meer dan 18 jaar kritische uptempo Nederlandstalige DIY ‘kleinpunk’. In 2016 bespraken we voor Dark Entries het vijfde album “Ongepast Vrolijk”, ...

lees meer...
CD BESPREKING : L' Appel Du Vide - Abwärtsspirale

Altijd leuk een singel formaat met 4 nummers, aandoenlijk bijna anno 2022, zeker in zwart en grijze lay out en met de veelbelovende bandnaam L’ Appel Du vide en de al even veelbelovende titel “Abwärtsspirale”. Qua stijl en gemoed waan ik mezelf waar aan de vooravond van de jaren 80, een gevoel dat door de muziek van ...

lees meer...
NIEUWS 04/07/2022 : Leeds is gothic city!

U dacht natuurlijk aan Leipzig. Ook. Maar de stad Leeds kent een gothic rock verleden dat als historisch erfgoed moet gekoesterd (denk maar aan bands als The Sisters Of Mercy, The Rose Of Avalanche, March Violets, Salvation, Red Lorry Yellow Lorry,...) Mocht u tussen 7 en 10 juli nog vrij zijn en niks hebben gepland, ga dat horen en zien in ...

lees meer...
NIEUWS 03/07/2022 : Gothic magazine trekt er de stekker uit...

Tenminste grote bezieler en cult figuur bij onze Oosterburen Martin Sprissler besloot recent de stekker uit zijn geesteskind te trekken en biedt zijn titel aan voor overname. Een tweetal jaar geleden was er na een lange pauze sprake van een doorstart maar deze bleek niet helemaal te lopen zoals verwacht. Momenteel is Gothic Magazine 90 in ...

lees meer...
CD BESPREKING : Donder, Hel & Hagel - Kermis In De Hel

In 2019 bespraken we “Lang Genoeg Beleefd Geweest!!!”, het debuutalbum van het Leuvense zootje ongeregeld Donder, Hel & Hagel en heden stellen ze ons hun tweede album voor, “Kermis In De Hel” (11 songs, 43 minuten) met negen studio en twee live songs. Het langverwachte tweede album, uitgesteld door en aangevuld ...

lees meer...
NIEUWS 02/07/2022 : Enzo Kreft met eerste clip als voorbode van het nieuwe album 'Shelter'

De naam Enzo Kreft hoeft geen introductie meer, deze oude krijger werd met de albums “Control” (2019) en “Different World” (2021) weerom ‘wereldberoemd’ in onze scene en scoorde zelfs torenhoog in de eindejaarslijstjes van menig Dark Entries schrijver. Reden, aanstekelijk electro, zowat de overtreffende ...

lees meer...
NIEUWS 02/07/2022 : The Seven Whores Of The Apocalypse, eigentijdse dark electro

De Duitse Dark Dimensions labelgroep ging het trio Chris, Tom en Jason halen in Amerika om hier bij ons hun debuut de ep “Wicked Hands” bij Scanner uit te brengen. Het geluid van deze debuut ep ligt ergens tussen een actuele Placebo Effect en een minder technoïde versie van hun landgenoten Velvet Acid Christ in hun eerste ...

lees meer...
CONCERT BESPREKING : Crime and the City Solution @ Can't Live in a Livingroom XIV, Haacht, 11 juni 2022 - ...omdat een cultband in de living nog altijd beter is dan gewoon een avondje TV kijken...

In tussentijd is de tournee van Crime and the City Solution achter de rug en zitten ze alweer in uitvalsbasis Berlijn te broeden op een nieuw studioalbum… Ook de heruitgave van hun backcatalogue door Mute geeft ons iets extra om naar uit te kijken. Voorlopig houden we uw nieuwsgierigheid alvast warm met dit concertverslag van hun huiskamerconcert ...

lees meer...
CONCERT BESPREKING : Zondigen op zondag; Sinner’s Day zomert - Als loonslaaf kon ik van deze editie, na veel vijven en zessen, enkel de zondag mee pikken. Gelukkig de dag die mijn goth rockend hartje sneller deed slaan.

Over de vrijdag en zaterdag kan ik hier dus helaas niets kwijt, maar ik twijfel er niet aan dat anderen dat zeker even literair in mijn plaats zullen doen. Laat deze korte review dan ook veeleer een impressie zijn dan een festivalverslag of nog de beleving van één dag. Gelukkig heb ik voor de wintereditie, onder het aloude motto; ...

lees meer...
NIEUWS 27/06/2022 : Sinner’s Day Summer 2023, de eerste namen!

Ja u leest dit goed, de 2022 editie is nog maar net afgelopen en de organisatie gooit nu al een reeks namen voor onze voeten voor volgend jaar en struikelen zult u. Op deze affiche heel wat exclusiviteiten voor 2023; Project Pitchfork, Modern English, When In Rome, Corpus Delicti, Tyske Ludder, Golden Apes, NNHMN, Dorsetshire, Solor Dolorosa, ...

lees meer...
FOTO'S : Within Temptation - @ Graspop 17/06/2022 door Luc Luyten

lees meer...
FOTO'S : Heilung - @ Graspop 17/06/2022 door Luc Luyten

lees meer...
FOTO'S : Amenra - @ Graspop 17/06/2022 door Luc Luyten

lees meer...
CD BESPREKING : Centhron - Fylgja

Dansen. Niet mee niet minder. Al is het dan wel op het eigen graf. Centhron is geen onbekende in aggro tech en endzeit electro middens. De groep werd in 2011 geformeerd door Elmar Schmidt en is vandaag reeds aan zijn 10de album toe,”Fylgja”. Geweldenaars met synths en drummachines zeg maar, die tussen het hacken door even aan het ...

lees meer...
CD BESPREKING : Chainreactor - Techno body Device

Voor de liefhebbers van dark electro of beter nog aggro tech met cyber aspiraties zou de naam Chain Reactor geen onbekende (mogen) zijn. In de maalstorm van vandaag zouden we haast vergeten dat ook dit subgenre, nog altijd alive and kicking, voor het zweet in de underground clubs zorgt. Conclusie; Dark Entries heeft dringend nood aan een kenner ...