casino maxi1xbet

Dark Entries Logo

757 items

   

Magion
Het hebben van dromen is wel wat ons mensen dagelijks bezig houdt en ons aanzet om er alles aan te doen om die dromen te bereiken.
10/06/2010, Didier Becu
 Bookmark and Share

10/06/2010 : Magion - Het hebben van dromen is wel wat ons mensen dagelijks bezig houdt en ons aanzet om er alles aan te doen om die dromen te bereiken.
10/06/2010 : Magion - Het hebben van dromen is wel wat ons mensen dagelijks bezig houdt en ons aanzet om er alles aan te doen om die dromen te bereiken.
10/06/2010 : Magion - Het hebben van dromen is wel wat ons mensen dagelijks bezig houdt en ons aanzet om er alles aan te doen om die dromen te bereiken.
10/06/2010 : Magion - Het hebben van dromen is wel wat ons mensen dagelijks bezig houdt en ons aanzet om er alles aan te doen om die dromen te bereiken.
10/06/2010 : Magion - Het hebben van dromen is wel wat ons mensen dagelijks bezig houdt en ons aanzet om er alles aan te doen om die dromen te bereiken.

Nederland heeft iets met goth metal en Magion past dan ookperfect in dit rijtje. Eerder kon u op deze pagina’s lezen hoe goed hun debuut “Close To Eternity” wel is. Moeite noch kosten werden gespaard voor deze cd die in eigen beheer werd opgenomen en deze cd is een regelrechte aanrader voor de fans van Nightwish en aanverwanten. Dark Entries vond dan ook dat dit nieuw talent aan de pijnbank moest genageld worden om ons hun geheimen te onthullen…hier is hun verhaal…

Hoe zouden jullie zelf jullie muziek omschrijven?

Menno: Wij maken wat veel mensen die nog nooit van Bauhaus of The Sisters of Mercy gehoord hebben gothic noemen: symfonische metal met een vocaliste erbij.

Binnen die stijl springen we van zwaar en bombastisch naar snel en meedogenloos, van melodieuze naar beukende stukken, van klassieke zang naar een meer pop-achtige benadering. Het was ons doel om zoveel mogelijk de afwisseling binnen de stijl te zoeken. Constante factor is het verhalende element van de zang, die een donker stempel op elk nummer drukken: geen nummer verlaat onze studio zonder bijpassende boodschap.

Ik heb begrepen dat het thema van “Close To Eternity” gaat over het hebben van dromen die je niet kan bereiken, op zich is dat toch niet echt een positieve gedachte hee…

Myrthe: Nee zo zou je het kunnen zien, we maken natuurlijk niet voor niets gothic;)

Maar je kan het ook anders zien. Het hebben van dromen is wel wat ons mensen dagelijks bezig houdt en ons aanzet om er alles aan te doen om die dromen te bereiken. Het geeft ons een doel om elke ochtend op te staan. Hoe zou een mens zich voelen wanneer hij alles heeft bereikt wat hij ooit wilde? Val je dan niet in een vreselijk gat? Ik denk dat het goed is dat mensen altijd blijven dromen en daarvoor hun best blijven doen. Zolang je dromen hebt, heb je iets om voor te leven.

En dat staat dan meteen in contrast met veel andere metalreleases die het vaak hebben over wat Satan en consoorten aan het uitspoken zijn…

Myrthe: Onze drummer wil nog wel eens zanglijnen bedenken en gek genoeg gaan zijn teksten toch altijd weer over Satan en zijn vriendjes;). Ikzelf probeer zoveel mogelijk dat soort onderwerpen te vermijden, althans in die benaming. Als je Satan zou zien als het kwade in de wereld dan komt hij zeker ook wel voor in mijn teksten. Iedereen noemt hem echter anders denk ik. Mijn teksten zijn meestal heel persoonlijk. Ze gaan over dingen die ikzelf heb meegemaakt. Het schrijven van teksten is mijn manier om dingen te verwerken en daarnaast hoop ik dat mensen zichzelf erin herkennen en er daardoor ook zelf iets mee kunnen.

Staat de muziek die je maakt dicht naast je eigen persoonlijkheid of is het meer een soort van acting en ben je buiten de wereld van Magion een totaal ander mens

Myrthe: De muziek staat heel dicht bij mijzelf. Sowieso zijn bijna alle teksten van autobiografische aard, maar ook het duistere sfeertje ligt dicht bij mijn karakter.

Ik kan heel erg genieten van dingen om mij heen maar ik zal nooit de negatieve kant uit het oog verliezen. Magion is voor mij een manier om mijn hart te luchten en aangezien de sfeer van de muziek het toelaat stop ik mijn hele hebben en houden in de teksten. Dit zijn dan inderdaad meestal niet de meest positieve verhalen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik in het dagelijks leven constant in een zwarte vleermuisjurk loop met donkere make up op. Ik ben eigenlijk een heel rustige dame in het normale leven, maar wanneer ik op een podium stap laat ik wel een andere kant van mezelf zien.


Jullie zijn reeds een goede vijf jaar actief in de underground en hebben alles zelf gedaan.

Ook al zit ikzelf diep in de muzikale underground moet ik toch toegeven dat ik jullie niet benijd…
Zijn er al labels op je afgestapt of is dat iets waar je je eigenlijk niet met bezig houdt?

Menno: We hebben wel wat contacten gehad, maar ook de meeste labels hebben het erg moeilijk op het moment. Naast de grote labels zijn er nog steeds onafhankelijke labels die echt wel wat te bieden hebben, maar ook voor die labels geldt dat je je als band toch al eerder moet hebben onderscheiden voordat ze je tekenen. Ze nemen geen risico’s meer. Bij nog kleinere labels moet je je als band ook afvragen of je wat zij bieden ook niet zelf kan; investeren doen een hoop labels sowieso niet meer. Als we een label vinden die echt een meerwaarde kan bieden zijn we zeker geinteresseerd! Tot dat moment doen we het op eigen kracht zeker niet slecht; in elk geval is onze cd nu uit en zijn we blij dat we onze muziek eindelijk op de juiste manier aan de buitenwereld kunnen presenteren!

Je neemt je plaat op in een bekende studio, de artwork is quasi perfect, je werkt samen met Dan Swanö.

Dat kost toch pakken geld of zijn jullie geheime multimiljonairs?

Myrthe: Haha, wij zijn zeker geen geheime multimiljonairs. Twee van ons zijn nog arme studenten en de rest werkt maar zijn zeker ook niet stinkend rijk. We hebben ook gewoon moeten sparen om alles te laten doen. Gelukkig hebben we onze eigen studio waar onze gitarist Chris bijna al het mixwerk zelf heeft gedaan, met een zeer goed resultaat! Dit scheelt een hoop in de kosten. Het blijft natuurlijk veel geld maar we zijn er allemaal over eens dat het het geld zeker waard is geweest. Niets voelt beter om na zo’n lange tijd eindelijk dat cdtje in je handen te hebben.

Zoals vaak bij female gothgroepen het geval is, zul je er niks op tegen hebben dat de hoofdattractie van de band de meeslepende stem is van Myrthe Van Beest.

Hoe kwam jij in de metalwereld terecht, Myrthe, want ik heb begrepen dat je vooral opkeek naar mensen als Tori Amos en Kate Bush?

Myrthe: Allereerst bedankt voor het compliment. Al van kinds af aan luisterde ik naar muziek van Tori Amos, Kate Bush, Genesis, Fish en Marillion.

Ik kom uit een zeer muzikale familie en dit werd er met de paplepel in gegoten. Het begon natuurlijk allemaal met het meezingen van deze artiesten. Jarenlang heb ik alleen in de badkamer gezongen en durfde ik mezelf niet te laten horen. Op de middelbare school gaf mijn beste vriendinnetje mij een cd van Nightwish. Ik was meteen verkocht! Dit was de beste combi van stem en muziek die ik ooit had gehoord. Een nichtje van me hoorde me ooit een keer per ongeluk zingen en dwong me om een advertentie op een muzikantensite te zetten. Al gauw werd ik aangenomen bij een coverband maar dit was toch niet wat ik echt wilde. Na een paar maanden sloot ik me aan bij een metalband genaamd Slander waar ik onze toetsenist Walter ontmoette. Walter was inmiddels ook al bezig met Magion en na lang zeuren van mijn kant mocht ik eindelijk auditie doen voor Magion. Ik moest zelf een zanglijn bedenken en een nummer van Nightwish inzingen. Ik was doodnerveus maar de jongens waren gelijk verkocht en zodoende zing ik nu al ruim vier jaar bij Magion.


Hoewel ik zeer veel respect heb voor Within Temptation (nu nog trouwens) kunnen we niet ontkennen dat er sinds hun megasukses, tientallen talentloze klonen in het genre zijn opgedoken.

Word je daar nooit moe van en hoe vecht je daar als groep tegen?

Myrthe: Het vergelijken hou je nooit tegen en natuurlijk zijn er een hele hoop bands in ons genre die soortgelijke muziek maken. Wij proberen echter niet expres hele rare dingen te doen om persé origineel te zijn. Wij geloven in de muziek die we maken en die maken we niet om originaliteit. Het gaat ons om de kwaliteit. Je kunt wel hele originele dingen bedenken zoals een panfluit en een ukelele gaan gebruiken in nummers, maar als de muziek daar niet beter van wordt waarom zou het je dan doen? Wij proberen elk nummer zo perfect mogelijk uit te werken en uit te voeren en we vermijden de clichés van het genre niet. Het zijn niet voor niets cliché’s geworden. Soms worden we wel eens moe ervan dat er zoveel wordt gelet op originaliteit terwijl wij denken dat kwaliteit toch hoger op het prioriteiten lijstje zou moeten staan.
We gaan er vanuit dat er altijd vergeleken zal worden maar dat echte liefhebbers van het genre wel degelijk onze eigen stijl kunnen horen en deze kunnen waarderen.

Jullie zijn ook niet vies van een poppy touch, iets waar ik a priori niks op tegen heb hoor…

Myrthe: We proberen zoveel mogelijk af te wisselen tussen het bombastische en het poppy geluid wat we hebben. Ook ik heb verschillende zangstijlen en ik probeer deze allemaal te benutten. Sommige nummers zijn inderdaad heel poppy uitgevallen. Wanneer ik niet mijn klassieke stem gebruik klinkt het al gauw heel catchy en meezingbaar. Als een nummer de hele dag in je hoofd blijft hangen dan weet je dat je het goed hebt aangepakt. Aan de andere kant kan een zwaar aangezet klassiek zangstuk de muziek weer enorm drijven. Het gaat om het vinden van de juiste combinatie.

Blijft Magion momenteel tot de Nederlandse podia beperkt of komt daar verandering in?

Menno: We willen graag overal spelen, het liefst over de hele wereld. We krijgen ook regelmatig berichten uit allerlei landen, van Japan tot Zuid-Amerika en van Rusland tot de VS. Meestal schrijven mensen gewoon om ons te vertellen dat ze onze muziek waarderen, maar soms zitten er ook heel ontroerende verhalen bij.We zouden daar dan natuurlijk ook graag in die landen optreden en die mensen ontmoeten! Tot nu toe is het echter bij Nederland en België gebleven. Maar we staan natuurlijk altijd open voor optredens over de grens. We hopen dat we nog wat leuke tours kunnen doen in de toekomst!


Ik heb jullie cd besproken, het laatste woord geef ik aan u om de lezer te overtuigen om Magion een kans te geven….

Myrthe: Magion is een groep mensen die hart en ziel in hun muziek steken en dat kun je terughoren op de cd en tijdens live optredens. We zijn ervan overtuigd dat onze muziek genoeg diversiteit in zich heeft om elke muziekfan iets te bieden! Omdat wij ook België willen veroveren geven wij speciaal ter gelegenheid van dit interview 10 gratis downloads van ons hele album weg. Mail info@magionband.com met als onderwerp IK WIL JULLIE CD! en ontdek of je bij de eerste 10 gelukkigen zit! ;)

http://www.magionband.com

HomeContactSitemap
lees meer...
CD BESPREKING : Gert - Alles Is Nog Niet Verloren

Evenals het zeer onlangs besproken Donder, Hel & Hagel hebben we hier nog een act uit de Leuvense antifa scene die al lang geen onbekende meer is voor Dark Entries! Gert maakt al meer dan 18 jaar kritische uptempo Nederlandstalige DIY ‘kleinpunk’. In 2016 bespraken we voor Dark Entries het vijfde album “Ongepast Vrolijk”, ...

lees meer...
CD BESPREKING : L' Appel Du Vide - Abwärtsspirale

Altijd leuk een singel formaat met 4 nummers, aandoenlijk bijna anno 2022, zeker in zwart en grijze lay out en met de veelbelovende bandnaam L’ Appel Du vide en de al even veelbelovende titel “Abwärtsspirale”. Qua stijl en gemoed waan ik mezelf waar aan de vooravond van de jaren 80, een gevoel dat door de muziek van ...

lees meer...
NIEUWS 04/07/2022 : Leeds is gothic city!

U dacht natuurlijk aan Leipzig. Ook. Maar de stad Leeds kent een gothic rock verleden dat als historisch erfgoed moet gekoesterd (denk maar aan bands als The Sisters Of Mercy, The Rose Of Avalanche, March Violets, Salvation, Red Lorry Yellow Lorry,...) Mocht u tussen 7 en 10 juli nog vrij zijn en niks hebben gepland, ga dat horen en zien in ...

lees meer...
NIEUWS 03/07/2022 : Gothic magazine trekt er de stekker uit...

Tenminste grote bezieler en cult figuur bij onze Oosterburen Martin Sprissler besloot recent de stekker uit zijn geesteskind te trekken en biedt zijn titel aan voor overname. Een tweetal jaar geleden was er na een lange pauze sprake van een doorstart maar deze bleek niet helemaal te lopen zoals verwacht. Momenteel is Gothic Magazine 90 in ...

Willekeurige selectie 'oudere' CD-besprekingen (zie ook op onze home-page onderaan):
$$$$$$
lees meer...
CD BESPREKING : Donder, Hel & Hagel - Kermis In De Hel

In 2019 bespraken we “Lang Genoeg Beleefd Geweest!!!”, het debuutalbum van het Leuvense zootje ongeregeld Donder, Hel & Hagel en heden stellen ze ons hun tweede album voor, “Kermis In De Hel” (11 songs, 43 minuten) met negen studio en twee live songs. Het langverwachte tweede album, uitgesteld door en aangevuld ...

lees meer...
NIEUWS 02/07/2022 : Enzo Kreft met eerste clip als voorbode van het nieuwe album 'Shelter'

De naam Enzo Kreft hoeft geen introductie meer, deze oude krijger werd met de albums “Control” (2019) en “Different World” (2021) weerom ‘wereldberoemd’ in onze scene en scoorde zelfs torenhoog in de eindejaarslijstjes van menig Dark Entries schrijver. Reden, aanstekelijk electro, zowat de overtreffende ...

lees meer...
NIEUWS 02/07/2022 : The Seven Whores Of The Apocalypse, eigentijdse dark electro

De Duitse Dark Dimensions labelgroep ging het trio Chris, Tom en Jason halen in Amerika om hier bij ons hun debuut de ep “Wicked Hands” bij Scanner uit te brengen. Het geluid van deze debuut ep ligt ergens tussen een actuele Placebo Effect en een minder technoïde versie van hun landgenoten Velvet Acid Christ in hun eerste ...

lees meer...
CONCERT BESPREKING : Crime and the City Solution @ Can't Live in a Livingroom XIV, Haacht, 11 juni 2022 - ...omdat een cultband in de living nog altijd beter is dan gewoon een avondje TV kijken...

In tussentijd is de tournee van Crime and the City Solution achter de rug en zitten ze alweer in uitvalsbasis Berlijn te broeden op een nieuw studioalbum… Ook de heruitgave van hun backcatalogue door Mute geeft ons iets extra om naar uit te kijken. Voorlopig houden we uw nieuwsgierigheid alvast warm met dit concertverslag van hun huiskamerconcert ...

lees meer...
CONCERT BESPREKING : Zondigen op zondag; Sinner’s Day zomert - Als loonslaaf kon ik van deze editie, na veel vijven en zessen, enkel de zondag mee pikken. Gelukkig de dag die mijn goth rockend hartje sneller deed slaan.

Over de vrijdag en zaterdag kan ik hier dus helaas niets kwijt, maar ik twijfel er niet aan dat anderen dat zeker even literair in mijn plaats zullen doen. Laat deze korte review dan ook veeleer een impressie zijn dan een festivalverslag of nog de beleving van één dag. Gelukkig heb ik voor de wintereditie, onder het aloude motto; ...

lees meer...
NIEUWS 27/06/2022 : Sinner’s Day Summer 2023, de eerste namen!

Ja u leest dit goed, de 2022 editie is nog maar net afgelopen en de organisatie gooit nu al een reeks namen voor onze voeten voor volgend jaar en struikelen zult u. Op deze affiche heel wat exclusiviteiten voor 2023; Project Pitchfork, Modern English, When In Rome, Corpus Delicti, Tyske Ludder, Golden Apes, NNHMN, Dorsetshire, Solor Dolorosa, ...

lees meer...
FOTO'S : Within Temptation - @ Graspop 17/06/2022 door Luc Luyten

lees meer...
FOTO'S : Heilung - @ Graspop 17/06/2022 door Luc Luyten

lees meer...
FOTO'S : Amenra - @ Graspop 17/06/2022 door Luc Luyten

lees meer...
CD BESPREKING : Centhron - Fylgja

Dansen. Niet mee niet minder. Al is het dan wel op het eigen graf. Centhron is geen onbekende in aggro tech en endzeit electro middens. De groep werd in 2011 geformeerd door Elmar Schmidt en is vandaag reeds aan zijn 10de album toe,”Fylgja”. Geweldenaars met synths en drummachines zeg maar, die tussen het hacken door even aan het ...

lees meer...
CD BESPREKING : Chainreactor - Techno body Device

Voor de liefhebbers van dark electro of beter nog aggro tech met cyber aspiraties zou de naam Chain Reactor geen onbekende (mogen) zijn. In de maalstorm van vandaag zouden we haast vergeten dat ook dit subgenre, nog altijd alive and kicking, voor het zweet in de underground clubs zorgt. Conclusie; Dark Entries heeft dringend nood aan een kenner ...